Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه فراکسیون نماندگان ولایی هرگونه نقش آفرینی فراکسیون های سیاسی را در تدوین طرح کاهش اعدام ها تکذیب کرد وگفت: مرکز پژوهش ها تدوین و کمیسیون قضایی بررسی این طرح را بر عهده داشتند.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مرکز پژوهش های مجلس بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در راستای کاهش صدور احکام اعدام ها را کلید زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم طرقبه و شاندیز ادامه داد: مرکز پژوهش ها مسئول اصلی بررسی این طرح بود و سالهاست که مرکز پژوهش ها این موضوع را پیگیری می کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهارداشت: بالاخره طرحی از سوی مرکز پژوهش ها در این خصوص به کمیسیون حقوقی و قضایی ارائه شده و این طرح به امضای اکثریت نمایندگان مجلس رسید.

وی ادامه داد:  محور تخصصی تهیه طرح اصلاح قانون مواد مخدر به لحاظ کارشناسی، مرکز پژوهش های مجلس بود و تصویب و چکش کاری و ارزیابی دقیق این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی انجام شد.

دهقان افزود: در مراحل بررسی این طرح، قوه قضائیه نیز فعال بود و چون این طرح  کاملاً تخصصی بود فراکسیون های سیاسی در بررسی آن سهیم نبودند. همه اعضای کمیسیون در بررسی این طرح فعال بودند اما رئیس کمیسیون به عنوان یک قاضی برجسته و سخنگوی کمیسیون پیگیر موضوعات اصلی این طرح بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: طرح کاهش اعدام ها و نحوه رسیدگی به آن به هیچ وجه سیاسی نبود. کمیسیون حقوقی و قضایی رنگ سیاسی خیلی ضعیفی دارد و کاملاً تخصصی است. ممکن است اعضای فراکسیون های مختلف هم در این کمیسیون حضور داشته باشند، اما بحث سیاسی در کمیسیون ما جایی ندارد.

به گزارش مهر، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس چندی پیش در کنفرانس خبری خود اعلاکرده بود طرح کاهش اعدام ها را فراکسیون امید تهیه و تدوین کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند

دریافت 136 MB کد خبر 6097449

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟