Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@10:11:56 GMT

آیین هنرماه در رامسر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۵۴۷۲

آیین هنرماه به منظور نکوداشت استاد یحیی شاه نظری و استاد محب علی محبی در شهرستان رامسر سینما هتل پارسیان (رامسر) برگزار می شود. به گزارش بلاغ  به نقل از رامسرنوین، دومین آیین هنرماه ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۶ به منظور نکوداشت استاد یحیی شاه نظری و استاد محب علی محبی ساعت ۱۰ صبح در شهرستان رامسر سینما هتل پارسیان (رامسر) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محب علی محبی هنرمند برجسته سفالگر در شهرستان تنکابن متولد شده و این حرفه را از سن ۶ سالگی نزد پدرش فرا گرفته است و هم اکنون نیز در روستای سلیم آباد تنکابن مشغول فعالیت می باشد.مکانی که سه نسل در آن به این حرفه مشغول بودند و هستند آثار ایشان دارای نشان مهر اصالت یونسکو می باشد.

یحیی شاه نظری هنرمند برجسته نمد مال در شهرستان رامسر متولد شده و این حرفه راداز سن ۱۰ سالگی آغاز نموده و تولید کننده برتر نمد در جهان و استان مازندران می باشد.

این هنرمند برجسته با ۷۲ سال سابقه و تجربه له پنج نسل نمدمالی صادرکننده نمد به کشور های آمریکا، آلمان سودان، استرالیا و سابقه حضور ور نمایشگاه های بین المللی و داخلی را دارد و هم اکنون در شهر رامسر مشغول به فعالیت می باشد . آثار ایشان دارای نشان مهر اصالت یونسکو نیز می باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • ویدیو/ آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای