Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@02:49:08 GMT

تلاش برای درمان فلج مغزی و اوتیسم با خون بند ناف

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۹۰۶۶

تلاش برای درمان فلج مغزی و اوتیسم با خون بند ناف

مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف موسسه رویان گفت: تاکنون 85 هزار خون بند ناف اختصاصی و 5 هزار خون بند ناف عمومی ذخیره کرده ایم.

خبرگزاری میزان: مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف موسسه رویان گفت: تاکنون 85 هزار خون بند ناف اختصاصی و 5 هزار خون بند ناف عمومی ذخیره کرده ایم.

مرتضی ضرابی در مورد نحوه فعالیت بانک خون بند ناف موسسه رویان گفت: در بانک بند خون ناف، در زمان بارداری بندخون ناف جنین دریافت و نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادران باردار در دوران بارداری برای دریافت بند خون ناف جنین خود می توانند به موسسه رویان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بند خون ناف دارای سلول های بنیادی است که در درمان بیماری ها در آینده می تواند موثر باشد. این سلول ها علاوه بر فرد متولد شده و پدر و مادر می تواند برای افراد خانواده یا انسان هایی که دارای سلول های بنیادی مشترک یا نزدیک هستند استفاده شده و درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد.

مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف موسسه رویان تاکید کرد: به خانواده هایی که دارای کودک تالاسمی و یا سرطانی هستند توصیه می کنیم نسبت به ذخیره خون بند ناف اقدام کنند چرا که در درمان بیماری های خونی به ویژه تالاسمی و سرطان ها می تواند مفید باشد.

وی در مورد تعداد خون های بند ناف ذخیره شده گفت: از سال 84 این بانک کار خود را آغاز و نسبت به ذخیره خون بند ناف اقدام کرد. تاکنون 85 هزار خون بند ناف اختصاصی و 5 هزار خون بند ناف عمومی ذخیره شده است که پیش بینی می کنیم تا اخر سال جاری 5 هزار نمونه دیگر ذخیره سازی شود.

ضرابی با اعلام اینکه سال آینده به باشگاه 100 هزار تایی ذخیره وارد می شویم، تاکید کرد: در خاورمیانه کشور نخست ذخیره کننده خون بند ناف جنین هستیم و پیشرفت های قابل توجهی را در حوزه ذخیره و درمان بیماری ها داشته ایم.

مدیرعامل سلول های بنیادی خون بند ناف موسسه رویان از انجام 20 پیوند با استفاده از خون بند ناف در کشور خبر داد و گفت: برای سال آینده علاوه بر بیماری های خونی، روی موضوع درمان فلج مغزی و اوتیسم با استفاده از خون بند ناف تحقیق می کنیم و امیدواریم این تحقیقات و تلاش ها به نتیجه برسد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیروهای خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل میکنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند کخه موفق شدیم با همراهی دستگاه های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

کد خبر 6093459

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • وضعیت تومورهای مغزی در کودکان/ رویکرد درمان چند تخصصی
  • ژن درمانی به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • ژن درمان به اندازه فروش نفت درآمدزایی می کند
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک