Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

چین و یونان متعهد شده‌اند که همکاری های خود را تحت برنامه «کمربند و جاده» تقویت کنند. این تعهد در جریان سفر معاون نخست وزیر چین به آتن انجام شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل ازseatrade-maritime، روابط چین و یونان در سال‌های اخیر به ویژه در زمینه‌ همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شاهد رشد پایدار و سریع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکایی معاون نخست وزیر چین گفت: انتخاب کشتیرانی کاسکو برای اداره بندر پیرائوس یک نمونه خوب از همکاری دو جانبه دو کشور است.

او افزود: هر دو کشور چین و یونان در مراحل کلیدی اصلاحات و توسعه قرار دارند و دو کشور باید همکاری خود را در همه‌ زمینه‌ها توسعه داده و تقویت کنند.

معاون نخست وزیر چین پیشنهاد کرد که دو طرف از فرصت تاریخی توسعه طرح «یک کمربند، یک جاده» را برای افزایش همکاری همه‌جانبه، ارتقاء همکاری‌های عملی از طریق پروژه‌های بزرگ، حمایت از همکاری میان موسسات مالی، توسعه متعادل با گسترش تجارت و همکاری اقتصادی و تبادل فرهنگی عمیق میان مردم دو کشور  بهره ببرند.

دراگاساکیس نخست وزیر یونان نیز گفت: یونان اهمیت فراوانی برای توسعه روابط با چین قائل است و به شکلی فعال از طرح «جاده و کمربند» حمایت می‌کند.

او افزود: یونان مایل است که از ظرفیت‌ها و شرایط خود به عنوان یک هاب منطقه‌ای در راستای تقویت همکاری و تحت طرح ابتکاری چین استفاده کند. 

طرح «کمربند و جاده» چین بر بر توسعه راه‌های جدید زمینی و دریایی متمرکز است و این کشو را به بخش بزرگی از آسیا، خاورمیانه و آفریقا متصل می‌کند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • تصاویری از مهمانان خاص و پوشش متفاوت‌شان در حرم امام خمینی