Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@06:52:31 GMT

ایرانی‌ها چه خودروهایی را می‌پسندند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۰۴۸۷

رویداد۲۴-شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حاشیه دومین نمایشگاه خودروی تهران که چندی پیش برگزار شد اقدام به نظرسنجی از بازدیدگان این نمایشگاه درباره اولویت‌ها و نیازهای آنها در بازار خودرو کرده است.   براساس نظرسنجی صورت گرفته مصرف‌کنندگان ایرانی تمایل زیادی به خودروهای شاسی‌بلند به ویژه با برند آلمانی داشته و اصلی‌ترین معیار خرید خودرو از نظر آنها استحکام و ایمنی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق از ۱۵۴۳ نفر از بازدیدکنندگان در خصوص خودروی مورد علاقه، کشور سازنده مورد علاقه و اصلی‌ترین معیار خرید خودرو پرسش شده است.
 
استحکام و ایمنی، اولویت اصلی مصرف‌کنندگان
طبق این تحقیق اولویت اصلی ۳۳ درصد افراد در خرید خودرو، بالا بودن استحکام و ایمنی آن بوده است. ۲۹ درصد افراد نیز قدرت و شتاب خودرو را اصلی‌ترین اولویت در انتخاب خودرو بیان کرده‌اند. پس از آن معیارهای زیبایی ظاهری با ۱۳ درصد، کیفیت بدنه با ۱۱ درصد و خدمات پس از فروش با ۹ درصد و میزان مصرف سوخت با پنج درصد اولویت‌های بعدی مصرف‌کنندگان برای خرید خودرو بوده است.
 
خودروهای آلمانی پرطرفدارترین در ایران
اما طبق این نظرسنجی خودروهای آلمانی با ۲۷ درصد فراوانی پرطرفدارترین برندهای خودرویی در ایران هستند. پس از آن برندهای ژاپنی با ۲۰ درصد، فرانسوی با ۱۹ درصد، کره‌ای با ۱۴ درصد و خودروهای چینی با شش درصد فراوانی، برندهای مورد علاقه مصرف‌کنندگان ایرانی هستند.
 
شاسی‌بلندها در مرکز توجه مصرف‌کنندگان
همچنین براساس این تحقیق در میان کلاس‌های مختلف خودرویی، مصرف‌کنندگان ایرانی با ۳۵ درصد فراوانی بیشترین علاقه را به خودروهای شاسی‌بلند دارند. پس از آن خودروهای کراس‌اور (مینی‌ شاسی‌بلند) با ۲۸ درصد فراوانی، سدان با ۲۵ درصد فراوانی و هاچ بک با ۱۲ درصد فراوانی در رتبه‌های بعدی میزان علایق مصرف‌کنندگان به کلاس‌های مختلف خودرویی قرار دارند.
 
نکته جالب توجه در این تحقیق این است که ۵۶ درصد بانوان شرکت‌کننده در این نظرسنجی علاقه‌مند به خرید خودروهای شاسی‌بلند، ۲۸ درصد سدان و ۱۵ درصد هاچ‌بک بوده‌اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 

محمد رضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار قدس درباره علت بروز ناترازی بنزین گفت: یکی از معضلات فعلی کشور استفاده بالا از بنزین در کشور و بروز ناترازی بنزین است. در حالی که الان در دنیا همه به سمت سوخت های پاک و متنوع کردن سبد سخت مثل خودروهای برقی رفته اند، در کشور ما این شرایط هنوز ایجاد نشده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: البته برای متنوع کردن سبد سوخت و تشویق شدن مردم برای رفتن به سمت خودرهای برقی و هیبریدی، دولت ها باید سوبسید های اساسی به مردم بدهند تا به سمت استفاده از این خودروهای پاک و سبز مثل خودروهای برقی حرکت کنند.

نجفی منش افزود: وارد کردن خودروهای هیبریدی به چرخه مصرف سوخت از جمله بنزین را پایین می آورد. در نهایت هم باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، مسئله ای که در کشور ما اصلا جدی گرفته نشده و خودروهای فرسوده همچنان در کشور در حال تردد هستند.

این عضو هیات نمایندگان تهران گفت: در حال حاضر 29 میلیون خودرو در حال تردد در کشور داریم که بخش زیادی از این خودروهای در حال تردد عمر بیش از 15 سال دارند که مصرف بنزین را بالا می برند، باید اقدامی شود تا این خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

نجفی منش افزود: استفاده از تنوع در سبد سوخت بهترین روش برای کاهش مصرف بنزین است. سوخت های متنوع باید برای تردد استفاده شوند تا فشار به بنزین آورده نشود.

نجفی منش ادامه داد: یکی از عمده ترین علت مصرف بالای بنزین در کشور قاچاق بنزین است. دلیل این قاچاق این است که بنزین در کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و .... با قیمت بنزین در کشور ما تفاوت خیلی بالایی دارد، بنزین در کشور ما نهایتا 3 هزار تومان ولی در ترکیه 2 دلار یعنی 100 هزار تومان است.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط هر کس یک پیت بنزین هم دستش بگیرد و به کشورهای خارجی برود به میزان زیادی سود کرده است. در ابتدا برای اینکه کاهش مصرف داشته باشیم باید جلوی قاچاق گرفته شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: راه کار جلوگیری از قاچاق بنزین هم این است که قیمت آن اصلاح شود. تا زمانی که بنزین به این قیمت مفت در اختیار مردم قرار داده شود قطعا قاچاق انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)