Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه تصفیه روغن ترانسفورماتور به منظور جداسازی رطوبت و ذرات معلق از روغن در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علی جمشیدی، مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) گفت: برای استفاده بیشتر و بهینه در مصرف روغن ترانسفورماتورها به منظور حداکثر کردن استفاده از روغن‌ها، به دستگاهی برای جدا کردن ذرات معلق و رطوبت از روغن نیاز بود؛ ضمن این‌که این رویه زمان فرسودگی دستگاه‌ها را هم کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته به دلیل حساسیت دستگاه‌ها، روغن‌های موجود در بازار برای استفاده ترانس‌های برق پالایشگاه، پیش از مصرف، تصفیه و ذرات و رطوبت آنها کاملا گرفته می‌شود که به همین منظور هم از دستگاه‌های داخلی و امانتی مختلف تصفیه روغن با ظرفیت هزار لیتر در ساعت استفاده می‌شد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) با بیان این‌که پس از چند بار استفاده از این دستگاه متوجه ایرادهایی در روند تصفیه آن شدیم، ادامه داد: مشکل‌هایی از جمله معیوب شدن ترانس‌ها و ایجاد خسارت برای سیستم سبب شد که متخصصان کارگاه برق با ابتکار عمل و با استفاده از امکانات داخلی پالایشگاه، یک دستگاه تصفیه روغن با کیفیت بالا و توانائی کارکرد مناسب بسازند.

جمشیدی اظهار کرد: اکنون با وجود این دستگاه روغن‌های کل ترانسفورماتورها در شرکت تصفیه می شود و همچنین برای تصفیه روغن دیگر موسسه‌های همجوار نیز از آن استفاده خواهد شد.

به گفته وی، این دستگاه، روغن را غیر مستقیم گرم و از تغییر رنگ و سوختگی آن که پیش‌تر ایجاد می‌شد جلوگیری می کند؛ همچنین روغن را به وسیله پمپی که دارای دور متغیر است (کم و زیاد شدن سرعت پمپ و گردش روغن) پمپاژ می‌کند.

وی یادآوری کرد: دستگاه یادشده توانایی تصفیه 400 لیتر روغن در ساعت را داراست و از فیلترهای کاغذی که قابلیت جدا سازی ذرات تا نیم میکرون را دارد، استفاده شده است.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر شنبه مراسم تشییع خانم معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله «سیدمصطفی خمینی» از مسجد نو واقع در میدان آستانه قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر مرحومه خانم حائری اقامه نماز کرد و پس از طواف گرد مضجع مطهر بانوی کرامت، آن مرحومهدر مقبره شیخ فضل‌الله نوری صحن امام رضا علیه السلام حرم مطهر به خاک سپرده شد.

حجت ااسلام سید یاسر و سید حسن خمینی و تعدادی از اعضای بیت امام راحل، سید محمدآقامیری استاندار قم، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی چهره های سیاسی و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی بعد از نماز مغرب و عشا امشب در حسینیه شهدا برگزار می شود.

معصومه حائری عروس ارشد امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح ششم اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود که در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان ۴ فرزند است.

این بانو در دوران تبعید حضرت امام (ره) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشت و همسر گرامیشان را همراهی می‌کرد.

کد خبر 6089930

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • آیا می شناسیدش؟
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد