Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@23:42:18 GMT

ترشی لوبیا سبز با سبزی شوید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۲۳۶۷

ترشی لوبیا سبز با سبزی شوید

رکنا:در فصل زمستان ترشی طرفداران زیادی دارد و تنوع در ترشی ها لذت بخش است.

مواد لازم

1 کیلو لوبیا سبز، 1 قاشق چایخوری فلفل کاین، 4 ساقه شوید تازه یا 4 قاشق چایخوری دانه شوید، 4 حبه سیر، 2/5 فنجان آب، 2/5 فنجان سرکه سیب، 1/4 فنجان نمک

طرز تهیه

لوبیاهای سبز را به قطعات کوچک (تقریبا 10 سانتی متری)، خرد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس لوبیاها را به صورت طولی در ظرف های شیشه ای 0/5 لیتری قرار دهید (برای این مقدار لوبیا،4 ظرف 0/5 لیتری لازم است.

البته اگر مایل بودید می توانید در یک ظرف شیشه ای بزرگتر که تمام مواد درون آن جای بگیرد، لوبیاها را قرار دهید).

درون هر ظرف 1/4 قاشق چایخوری فلفل کاین، 1 ساقه شوید (یا 1 قاشق چایخوری دانه شوید) و 1 حبه سیر قرار دهید. باقی مواد را درون ظرفی پر از آب ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.

سپس آب جوشانده شده را روی مواد بریزید و البته حدود نیم سانتی متر از سر ظرف را خالی بگذارید.

اکنون در ظرف را محکم بسته و درون ظرف آب دیگری که در حال جوشیدن است، به مدت 45 دقیقه بگذارید.

سپس ظرف را برداشته و سرد کنید. دو هفته بعد ترشی تان آماده است.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در اولین گردهمایی ملی قرارگاه‌های راهبری مساجد استان‌ها، ضمن تأکید بر اینکه در برابر مسجد، آرم‌های نهادها و دستگاه‌ها باید رنگ ببازد و آنچه که باقی می‌ماند، وحدت و همدلی در جایگاه خادمی مسجد، برای عمران معنوی و مادی مساجد است گفت: مأموریت نهادها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد، تا پشت در مساجد ممدوح و پسندیده است و لیکن داخل مسجد، باید نظام طبیعی و مردمی، با محوریت امام جماعت جاری و ساری باشد و مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست.

حاج علی اکبری، با تصریح بر اینکه جلسه‌ای با این کیفیت، با شرکت جمع حاضر و با موضوع مسجد، برای اولین بار است که تشکیل می‌شود، در تشریح سابقه و مسیر طی شده برای برگزاری این گردهمایی گفت: از مدتی قبل با عزیزان و رؤسای نهادها و دستگاه‌های مرتبط، طی جلسات متعدد و متوالی دور هم نشستیم و همفکری کردیم، ناظر بر ارتقا وضعیت مساجد در کشور و هم عهد شدیم که حق مسجد، چنانکه شایسته است در نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا شود.

وی گفت: این هم عهدی نهادی و دستگاهی، این نقطه امید را بر می‌انگیزد که تلاش جمعی و جدیدی را برای خدمتگزاری به مساجد آغاز کنیم و اکنون به همگرایی بیشتری در ارتباط با مسائل اصلی و راهبردی مرتبط با مساجد رسیدیم و در نهایت، جمع بندی نهادها و دستگاه‌های مرتبط برای همکاری و هم افزایی، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم و تذکرات و رهنمودهای معظم له دریافت شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها مصمم هستند با همراهی ائمه جمعه، نهادها و دستگاه‌های استانی فصل تازه ای از تمرکز بر حل و فصل نظام مسائل مساجد در استان‌ها را در ادامه خدمات قبل، آغاز کنند. آنچه که مدنظر است، طراحی سازوکارهای مناسب، معطوف به ظرفیت‌های موجود، برای پشتیبانی از مساجد است و این مسیر به شکل گیری تشکیلات و ساختار جدید منجر نخواهد شد.

وی گفت: در دولت سیزدهم، اهتمام جدی و قابل تحسینی به امر مسجد وجود دارد و در این زمینه، در جستجوی یافتن راه‌های جدیدی برای خدمت به مساجد، با مشارکت وزارتخانه‌ها و ارکان دولت هستیم و تعامل با وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در حوزه اختیارات و وظایف، در گام اول، در دستور قرارگاه ملی مسجد قرار دارد و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: مأموریت نهادها و دستگاه‌ها برای حمایت و پشتیبانی از مساجد، تا پشت در مساجد ممدوح و پسندیده است و لیکن داخل مسجد، باید نظام طبیعی و مردمی، با محوریت و مدیریت امام جماعت و همراهی پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جاری و ساری باشد و مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست.

حاج علی اکبری در پایان گفت: در برابر مسجد، آرم‌های نهادها و دستگاه‌ها باید رنگ ببازد و آنچه که باقی می‌ماند، وحدت و همدلی در جایگاه خادمی مسجد، برای عمران معنوی و مادی مساجد است.

کد خبر 6100187 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • سه سوته کالباس مرغ خانگی درست کن (فیلم)
  • ترشی پیاز و گوجه فرنگی خانگی با روشی ساده و فوری
  • طرز تهیه دمی گوجه به سبک ترکیه‌ای (فیلم)
  • ۴ سبزی مفید برای سم‌زدایی بدن
  • مداخله هیچ نهاد و دستگاهی، درون مسجد قابل قبول نیست
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان