Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:35:55 GMT

۱۱۸ هزار تن گندم از مازندران به صورت ریلی حمل شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۲۹۰۳

۱۱۸ هزار تن گندم از مازندران به صورت ریلی حمل شد

ساری - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از استان به سایر مناطق کشور حمل ریلی شد.

سید محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حمل ریلی ۱۱۸ هزار تن گندم اظهار داشت: این میزان گندم از سیلوی شهید میرزاپور نکا به استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان ، هرمزگان و یزد حمل ریلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با اشاره به اینکه یکی از مصادیق اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است عنوان کرد: کاهش بار ترافیکی جاده ها و در نتیجه کاهش تصادفات جاده ای، هزینه پایین تر جابجایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه های سوخت از مهمترین مزایای حمل و نقل ریلی است و در حمل ریلی، گندم با بالاترین کیفیت و سلامت در سیلوها و انبارها تخلیه خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مزایای این روش ارزانتر بودن آن است که حتی در مواردی از حمل دریایی ارزانتر می باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل راه آهن شمال کشور از تلاش های همکاران غله در استانهای مازندران و سمنان نیز در عملیاتی کردن حمل ریلی گندم قدردانی کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای عالی معادن با اشاره به سهم معدن در تولید ناخالص داخلی اظهار کرد: سهم ما از تولید ناخالص داخلی حدود سه درصد است.

وی با اظهار اینکه اگر با روند کنونی پیش برویم حدود ۲۵ سال دیگر به سهم ۱۰ درصد نخواهیم رسید، افزود: واگذاری معادن باید واقع بینانه صورت گیرد و کشف معدن، بهره برداری و فراوری باید منطقی و دقیق صورت گیرد.

وی گفت: سهم معدن در تولید ناخالص ملی حدود شش درصد است در حالی در کشور ۱۱ هزار واحد معدنی وجود دارد که بزرگترین معادن در دست شرکت‌های دولتی است.

استاندار مازندران یادآور شد: باید طبق اصل ۴۴ قانون اساسی و طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید بخش دولتی به مردم واگذار شود در حالی که ۹۰ درصد مجوزهای صادره مربوط به شرکت‌های کوچک است.

نوری گفت: ۹۰ درصد برداشت معدنی توسط شرکت‌های خصولتی صورت می‌گیرد از این رو برای حکمرانی شایسته نیازمند آن هستیم که سند مبتنی بر نقشه راه در حوزه معدنی ترسیم کنیم.

وی افزود: بسته‌های سرمایه گذاری، پیوست‌های فرهنگی و زیست محیطی در نقشه راه معادن باید مشخص شود در عین حال باید معادن دوستدار محیط زیست داشته باشیم.

وی بر لزوم مدیریت آلاینده‌های معدنی تاکید و اظهار کرد: از نظر فرهنگی باید نسبت به توانمندی سازی مردم حاشیه معادن اقدام کنیم و زنجیره ارزش معدنی را فعال کنیم.

کد خبر 6099885

دیگر خبرها

  • سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت
  • کاهش ۳۱ درصدی حوادث ریلی مهم/حوادث درجه یک ۶درصد افزایش یافت
  • شاخص های مهم صنعت ریلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران