Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای جبهه مقاومت اسلامی (لشکر فاطمیون و حزب‌الله) و ارتش سوریه موفق شدند؛ حدود ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از مساحت بیابان‌های جنوبی استان دیرالزور را از لوث تروریست‌های تکفیری آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نیروهای جبهه مقاومت اسلامی (لشکر فاطمیون و حزب‌الله) و ارتش سوریه موفق شدند؛ حدود 2000 کیلومتر مربع از مساحت بیابان‌های جنوبی استان دیرالزور را از لوث تروریست‌های تکفیری آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موفقیت پس از آن صورت گرفت که نیروهای حاضر در منطقه مرزی تی‌دو (T2) به سمت شمال و سد معیزله پیشروی کرده و نیروهای دیگر از محور شمالی با پیشروی به سمت معیزله به یکدیگر رسیدند و با پاکسازی مناطق محاصره شده حدود 2000 کیلومتر مربع را آزاد کردند.

تصویر زیر مربوط به خودروی مجهز شده به برجک نفربر بی ام پی-1 متعلق به تروریست‌های داعش که در محور «المیادین - البوکمال» توسط رزمندگان فاطمیون کشف و ضبط شد.

تصویر زیر نیز مهمات و تسلیحات ضبط شده از داعش توسط رزمندگان فاطمیون و دیگر نیروهای مقاومت در روستاهای آزاد شده میان البوکمال و المیادین در استان دیرالزور است.

بیشتر بخوانید:

نخستین عملیات فاطمیون چه بود؟+ فیلم

مقاومت فاطمیون و دفع هجوم داعش/ماجرای کشف قرص‌های روان‌گردان از تروریست‌ها +عکس و فیلم

پاکسازی البوکمال از لوث داعش/عملیات فاطمیون در اطراف «خناصر» +فیلم

تصاویر ویژه فاطمیون از مهمات به جامانده داعش در المیادین و دیرالزور+فیلم

انهدام مقرهای داعش توسط پهپادهای شناسایی فاطمیون + عکس و فیلم

پیش از این با آزادسازی مناطق الغبره و الحریه در شمال البوکمال توسط رزمندگان مقاومت، مسیر البوکمال-المیادین بطور کامل پاکسازی و آزاد شده بودو تروریست‌های تکفیری در مساحتی نزدیک به 7200 کیلومتر مربع در شرق حمص و جنوب استان دیرالزور در محاصره قرار گرفته بودند. با توجه به از بین رفتن عقبه‌ تکفیری‌ها در این مناطق، استحکامات قابل اتکایی برای داعش در داخل این محاصره باقی نمانده است و به زودی شاهد اعلام آزادسازی کامل این مساحت وسیع از لوث وجود تروریست‌های داعش خواهیم بود.

همچنین رزمندگان فاطمیون بر چهار منطقه «الجلاء، الرمادی، المسلخه، البرهوم و تل البنی»واقع در جنوب شرق استان دیرالزور مسلط شده بودند. با این پیشروی، فاصله میان مواضع نیروهای خودی مستقر در البوکمال با نیروهای مستقر در منطقه الحمدان در شمال آن به کمتر از 10کیلومتری رسیده است.

ارتش سوریه و رزمندگان فاطمیون در کنار دیگر نیروهای مقاومت، روز یکشنبه 28 آبان شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه را از دست گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی کردند. این شهر مرزی در مجاورت شهر القائم عراق تنها پایگاه بزرگ داعش در شرق سوریه بود. عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای تسلط بر شهر البوکمال در چارچوب عملیات «والفجر3» و با هدف پاکسازی تمام مناطق شرقی سوریه از گروه تروریستی تکفیری داعش انجام شد.

انتهای پیام/

R1013186/P1439/S4,38/CT7 موضوعات مرتبط لشکر فاطمیون

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد