Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رامیز قلی‌اُف تارنوازِ شناخته شده‌ موسیقی آذربایجان در روزهای پایانیِ آذرماه مسترکلاسی را  برای نوازندگان تار در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ برگزار خواهد کرد.

سوسن تقی‌پور رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ درباره این مسترکلاس گفت: رامیز قلی‌اف در هفته‌ پایانی آذر ماه سال جاری به تهران می‌آید تا کنسرت خود را در تالار وحدت با همراهی ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه هم حضور این هنرمند نامی را غنیمت شمرده و به نفع علاقه‌مندان و هنرجویان اقدام به برگزاری مستر کلاس تار کرده است.

وی ادامه داد: مستر کلاس نوازندگی «تار» روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر و در سه بخش «ردیف نوازی»، «اجرای تصانیف آذربایجانی» و «اجرای قطعات کلاسیک» برگزار می شود. نوازندگانی که در این مستر کلاس شرکت می‌کنند در دو بخش فعال و غیرفعال حضور خواهند داشت. این در حالی است که نوازندگان فعال به طور عملی هم آموزه‌های ارایه شده توسط استاد رامیز قلی‌اف را تمرین و اجرا می‌کنند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ با اشاره به کنسرت پیش‌روی رامیز قلی‌اف در تهران تاکید کرد:‌ ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر چند سالی است که راه‌اندازی شده و امسال براساس برنامه‌ریزی‌هایمان تصمیم گرفتیم تا از استاد رامیز قلی‌اف دعوت کنیم تا در کنار ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر، اجرایی مشترک داشته باشد و امیدواریم کنسرت استاد رامیز قلی‌اف و مسترکلاس این هنرمند بزرگ مورد توجه اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک و موسیقی آذری قرار بگیرد.

کنسرت مشترک ارکستر سمفونیک فرهنگ و هنر با همراهی رامیز قلی‌اف روزهای ۳۰ آذر و ۱ دی سال جاری ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خانه موسیقی، نصرالله شیرین‌آبادی نوارنده پیشکسوت ویولن شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت در سن ۷۵ سالگی بر اثر ایست قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مراسم تشییع پیکر نصرالله شیرین‌آبادی نوازنده ویولن و آهنگساز روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

نصرالله شیرین‌آبادی فراهانی از معدود موزیسین‌های نابینای کشورمان محسوب می‌شد و با استعداد فوق‌العاده‌ای که داشته چنان نبوغی از خود بروز داده بود که در ۱۷ سالگی حسین تهرانی لقب «صبا کوچولو» را برای او انتخاب کرده بود.

مرحوم شیرین‌آبادی علاوه بر نوازندگی، در زمینه آهنگسازی، تدریس و اجرای موسیقی با بسیاری از هنرمندان نامدار موسیقی ایرانی همکاری داشته است.

گروه هنر خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی را به خانواده و جامعه موسیقی ایران تسلیت می‌گوید.

دیگر خبرها

  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد