Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه نیروگاه‌های کوچک همکاری‌مان را با بهزیستی و کمیته امداد آغاز کرده‌ایم و تاکنون 600 نیروگاه کوچک راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی در شهرک صنعتی توس اظهار کرد: خوشحال هستیم از اینکه امروز در خدمت سرمایه‌گذار، مسئولان اداره برق و سازمان صنعت، معدن و تجارت بودیم و در این روز بزرگترین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی را که در شهرک صنعتی توس راه‌اندازی شده را افتتاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این امری بسیار مبارک است، عنوان کرد: به دلیل آنکه که در خراسان رضوی خورشید و باد وجود دارد، بایستی برای آینده به سمت تولید انرژی‌های پاک برویم و دولت نیز در این رابطه در زمینه ارایه تسهیلات و در اختیار دادن زمین و... حمایت‌‍‌های خوبی انجام داده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر نیروگاه بزرگی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم، در حوزه نیروگاه‌های کوچک نیز همکاری را با بهزیستی و کمیته امداد را آغاز کرده‌ایم که 600 نیروگاه کوچک راه‌اندازی شده که آن‌ها نیز احتمالا تا  2000 نیروگاه کوچک خواهد رسید.

رشیدیان افزود: اما مسلما نقشی که نیروگاه‌های بزرگ مانند نیروگاه‌های 100 کیلو واتی دارند، می‌تواند یک بازار جهانی برای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران در استان باشد که ما به شدت از این مورد استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر ما بتوانیم تولید انرژی پاک داشته باشیم، برای خودکفایی در تولید برق بدون نیاز به سوخت‌های فسیلی موثر است، تصریح کرد: علاوه بر آن می‌توان انرژی‌های حاصل از این موضوع را جدا از مصرف داخلی، صادر کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه امید داریم در روزی در بخش سهم تولید انرژی‌های پاک در کشورهای منطقه بازار جدی را برای خود رقم برنیم، بیان کرد: ما از کسانی که برای نیروگاه‌های 100 کیلو وات آمادگی سرمایه‌گذاری داشته باشند، در حوزه واگذاری زمین و تسهیلات همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

رشیدیان تاکید کرد: در بعضی از ادارات و سازمان‌های دولتی نیروهای خورشیدی کوچک را بر روی پشت‌بام‌های خود بنا کردند. امیدواریم که این کار در تمام واحدهای مختلف شکل بگیرد زیرا هرچقدر ما بتوانیم از انرژی خورشید استفاده بهتری بکنیم مسلما به نفع کشور، محیط‌زیست و هوای پاک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا در نمایشگاه پژوهش دوستان ما در نیروگاه‎های بادی کوچک اقدامات خوبی انجام دادند که امیدوار هستیم این اقدامات نیز به سرانجام برسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه نیروگاه‌های خانگی نیز این موضوع را برای کمیته امداد و بهزیستی آغاز کردیم اما برای منازل مردم برنامه خاصی را در نظر نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا کریمی فرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰کیلو وات در استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته کریمی فرد، افزون بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد پنج نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال هستند.
وی متوسط میزان تابش این استان را بین ۲ هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.
انرژی خورشیدی یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌شوند. تکنیک‌های خورشیدی فعال شامل استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای مهار انرژی است.


دیگر خبرها

  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلووات ساعت گذشت  
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم