Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مؤسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد کارخانه‌های اسلحه سازی در کره جنوبی به علت تهدید‌های همسایه شمالی این کشور با تمام ظرفیت کار می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استکهلم صنعت اسلحه سازی کره جنوبی ۲.۲ درصد از فروش ۱۰۰ تولید کننده بزرگ سلاح جهان در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت اسلحه سازی کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ با گردش مالی ۸.۴ میلیارد دلار، افزایش ۲۰.۶ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ تجربه کرد.
در این گزارش آمده است که تهدید‌های ناشی از کره شمالی دلیل توجه هر چه بیشتر کره جنوبی به صنایع تسلیحاتی ملی خود برای پاسخ به تقاضای بالاست. طی ده‌ها سال کره جنوبی در زمره بزرگترین وارد کنندگان اسلحه و فن آوری نظامی به خصوص از آمریکا بود. ولی از مدتی پیش صنایع داخلی این کشور توسعه زیادی پیدا کرده اند و هم زمان بودجه دفاعی سئول به یکی از بزرگترین بودجه‌های دفاعی جهان تبدیل شده است.
در گزارش مؤسسه بین المللی تحقیقات برای صلح همچنین آمده است کره جنوبی حتی در پی آن است که تسلیحات تولیدی خود را صادر کند.
گفتنی است که آمریکا بزرگترین تولید کننده سلاح در جهان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران