Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@13:10:28 GMT

کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل در گمرک (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۴۱۰۳

کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل در گمرک (+عکس)

ساعت 24-ماموران گمرک در عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف بزرگترین محموله بذر ماده مخدر گل شدند .


به گزارش گمرک ، بذر ماده مخدر گل یا شاهدانه پیش تر به صورت دانه ای توسط ماموران گمرک کشف شده بود اما در این عملیات به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل توسط ماموران گمرک کشف و ضبط شد.

این میزان بذر ماده مخدر گل به کمک سگ مواد یاب و در گمرک دوغارون از کالاهای همراه مسافری کشف شد که مسافر ورودی قصد داشت از طریق افغانستان این میزان بذر ماده مخدر را وارد کشور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران گمرک با بررسی اطلاعات مسافران ورودی در گمرک دوغارون به یک مسافر مشکوک و اقدام به بازرسی از این مسافر به کمک دستگاه های کنترلی می کنند.

در بازرسی های بیشتر از این مسافر ماموران گمرک از سگ‌مواد یاب برای بررسی کامل کالاهای همراه این مسافر اقدام می کنند که در این بازرسی ها به مقدار 6 کیلو و 200 گرم بذر ماده مخدر گل از داخل کالاهای همراه این مسافر توسط ماموران گمرک کشف و ضبط می شود.
قاچاقچیان مواد مخدر همچنان تمایل دارند تا بذر جدید گیاه شاهدانه را وارد کشور نمایند. متخصصین ژنتیک گیاهی روی این گیاه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن ۶% بود ، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن ۲۵% است . اسم این گیاه جدید در ایران " گل " است . به راحتی در داخل یک گلدان کاشته می شود و پس از رشد گیاه قابل استفاده است.

ماموران گمرک ایران پیش از این و در ماه گذشته بذر ماده مخدر شاهدانه یا گل را به صورت دانه ای از داخل برس، لابه لای کتاب ، کارتن ، هدفن و اسباب بازی که به شکل ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

گمرک ایران از ابتدای سالجاری تاکنون موفق به کشف بیش از 50 تن انواع مواد مخدر سنتی ، صنعتی و پیش ساز مواد مخدر شده است و رتبه نخست دنیا را در کشف انواع کالاهای قاچاق بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک طی سال 2017 کسب کرده است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دریافت 31 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان