Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حمید یعقوبی دوشنبه در آئین رونمایی و ابلاغ خط مشی برنامه بدیع ( دانشگاه عاری از دخانیات) در دانشگاه بجنورد اظهار کرد: روند مصرف دخانیات در بین دانشجویان در سال های 85 تا 95 افزایشی بوده اما هم اکنون این روند رو به کاهش است.
وی گفت: هم اکنون در دانشگاه ها معتاد کارتن خواب باشد، وجود ندارد بلکه شمار اندکی که تازه مصرف مواد مخدر را تجربه می کنند به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شیوع اعتیاد بیشتر در بین دانشجویان که خانه های مجردی و استیجاری دارند وجود دارد گفت: در بین دانشجویانی که در خوابگاه ها مستقر هستند نیز بیشتر از دانشجویان بومی این پدیده اعتیاد دیده می شود.
وی به تشکیل کانون دانشجویی همیاران سلامت روان در بین دانشگاه های کشور در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: بهترین کانون دانشجویی در کشور نیز کانون بجنورد است.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: روند مصرف قیلان، سیگار، مشروبات الکی، حشیش در بین دانشجویان پسر و دختر از سال 85 تا 95 روند رو به افزایش بوده اما از سال 95 تاکنون این روند رو به کاهش است.
وی افزود: مصرف مواد مخدر در بین مردان پنج برابر زنان است اما تنها در مصرف گل این نسبت دو به یک است.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مصرف 'ریتالین' قرص شب امتحان نیز گفت: متاسفانه این روند در دو سال گذشته افزایشی بوده و حتی این قرص اعتیادآور است.
وی اظهار کرد: طبق طرح های اجرا شده در دانشگاه های سطح کشور حدود 3تا 4درصد دانشجویان مصرف مواد مخدر دارند، 15 درصد سیگار و 20 درصد قلیان را تجربه کرده اند.
یعقوبی با بیان اینکه دسترسی به مواد مخدر باید سخت شود افزود: نباید گذاشت نوجوانان و جوانان راحت به این مواد خانمانسوز دسترسی داشته باشند.
وی افزود: در سطح کشور 28 دانشگاه برای ایجاد کمپین دانشگاه عاری از دخانیات اعلام آمادگی کرده بودند که دانشگاه بجنورد فعال ترین و منجسم ترین در بین آنان است.
این آئین با حضور شماری از مسئولان فرهنگی حوزه مرتبط با مواد مخدر و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر دانشگاه بجنورد برگزار شد.
دانشگاه بجنورد در این آیین به کمپین جهانی دانشگاه عاری از دخانیات پیوست.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین

روایت شهادت شهیده زهره بنیانیان به همراه فرزند باردار خود به دست منافقین این‌گونه نقل شده است:

ازدواج و آموزش نظامی

زهره هم پاسدار بود و هم به خاطر دوره‌های رزمی که در سوریه و لبنان دیده بود، یه چریکِ رزمنده بود.

کاراته و تیراندازی را در حد عالی آموزش دیده بود، آخر سر هم با یک پاسدار ازدواج کرد.

آرزوی شهادت

شب قبل از شهادت خواب دید که دو فرشته او را بر فراز خانه‌شان می‌چرخاندند، صبح که بیدار شد، خیلی خوشحال بود، انگار حس کرده بود قرار است به آرزویش که شهادت بود برسد.

نحوه شهادت

منافقین در خانه‌ی تیمی‌شان کلی اسلحه و مهمات جمع کرده بودند و می‌خواستند روز کارگر مردم را به رگبار ببندند.

چند پاسدار از جمله همسر زهره برای تصرفِ این خانه‌ی تیمی انتخاب شدند، زهره اصرار داشت که با آنها به این ماموریت برود، اما، چون اواسط دوران بارداریش بود، شوهرش اجازه نداد، تا اینکه وقتی گریه و اشتیاق زهره را دید، موافقت کرد.

به خانه‌ی تیمی منافقین رسیدند. قرار بود زهره به عنوان یک زن عادی در بزند و کمک بخواهد، بعد منافقین که بیرون آمدند، پاسدار‌ها بدون درگیری آنها را دستگیر کنند، اما انگار منافقین متوجه شده بودند و وقتی زهره در زد، یکی از آن بر سر او رگبار گرفت. کسی هم که در را باز کرده بود، به زهره شلیک کرد و اینجا بود که خواب زهره تعبیر شد.

هم خودش و هم فرزندی که باردار بود، جلوی همان در به شهادت رسیدند.

منبع: کانال خاکریز خاطرات شهدا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • روایت شهادت بانوی پاسدار و فرزندش توسط منافقین
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!