Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تشریح ظرفیت های اقتصادی کشورمان برای همکاری با پاکستان گفت: ظرفیت و توانمندی تامین برق مورد نیاز کشور همسایه خود (پاکستان) را داریم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه 'داون' پاکستان، 'مهدی هنردوست' اضافه کرد: برای تکمیل «خط انتقال گاز صلح» از ایران به پاکستان، تهران بیش از دو میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است و سهم و وظیفه خود را نیز تکمیل کرده و اکنون، نوبت پاکستان است که وظیفه خود را در خصوص این پروژه به انجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هنردوست همچنین با بیان سفر اخیر «ژنرال قمرجاوید باجوه» فرمانده ارتش پاکستان به ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفت: این سفر حائز اهمیت فراوای بوده ودو طرف تاکید کردند که نباید اجازه دهند ارتباط با دیگر کشورها به روابط خوب تهران واسلام آباد خدشه‌ وارد کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان اضافه کرد: برای تامین امنیت نیاز است دو کشور با همکاری همدیگر علیه تروریسم اقدام کرده و آنها را در تحقق اهداف خود ناکام بگذارند.
به گزارش ایرنا مدیرعامل برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان طی روزهای گذشته با بیان اینکه سال گذشته 482 هزار مگاوات ساعت برق به پاکستان صادر شد، گفت: در صورت تأمین اعتبار پروژه‌ها، تقاضای پاکستان به واردات برق از ایران به سه هزار مگاوات افزایش می یابد.
محبعلی قزاق جاهد همچنین در خصوص آخرین وضعیت صادرات برق از این استان به پاکستان افزوده بود:از طریق یک خط انتقال 132 کیلوولت که از جکیگور سیستان و بلوچستان ایران تا منطقه «مَند» پاکستان ادامه دارد 100 مگاوات برق صادر می‌شود.
وی افزود: همچنین از طریق دو خط 20 کیلوولت در منطقه میرجاوه و سراوان حدود چهار مگاوات برق به پاکستان صادر می‌شود که با احتساب این دو خط می‌توان گفت کل میزان صادرات به این کشور همسایه حدود 104 مگاوات است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع حدود 482 هزار مگاوات ساعت برق به کشور پاکستان از طریق این سه خط صادر شده است.
مدیرعامل برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در مورد صادرات برق به بندر گوادر پاکستان نیز گفت: خط 230 کیلوولتی در منطقه «پلان» چابهار در حال احداث است که در صورت تکمیل آن می‌توان صادرات برق به پاکستان و بندر گوادر را تا 300 مگاوات افزایش داد.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور