Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی به اوضاع سیاسی کشورش و همچنین احتمال تجاوز جدید ارتش اسرائیل به لبنان پرداخت.به گزارش بلاغ، رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی به اوضاع سیاسی کشورش و همچنین احتمال تجاوز جدید ارتش اسرائیل به لبنان پرداخت.  رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی به اوضاع سیاسی کشورش و همچنین احتمال تجاوز جدید ارتش اسرائیل به لبنان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، میشل عون، درباره احتمال بروز جنگ میان کشورش با اسرائیل، بروز جنگی قریب‌الوقوع میان دو طرف را رد کرد و گفت: پس از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶، اسرائیل دیگر به لبنان حمله نمی‌کند، چون نمی‌تواند به داخل مرز‌های لبنان رخنه کند.

در پاسخ به این سوال که آیا بحران سیاسی در این کشور حل و فصل شده است، گفت: من مطمئنم، چون دیگر بین لبنانی‌ها درباره حل این بحران اختلافی نیست و من فکر نمی‌کنم آن‌هایی که چنین بحرانی را سبب شدند آن را بار دیگر تکرار کنند. پس از آنکه سعد حریری، نخست وزیر لبنان حین اقامت در عربستان استعفا کرد، اوضاع سیاسی در لبنان به طرز غیرمنتظره‌ای دگرگون شد.

او پس از بازگشت به لبنان از طریق فرانسه و رایزنی با میشل عون استعفایش را پس گرفت. میشل عون در جریان سفر ماه دسامبرش به ایتالیا اعلام کرد که اوضاع در لبنان به حالت عادی بازگشته است. لازم به ذکر است که در جریان تجاوز ۳۳ روزه ارتش رژیم غاصب صهیونیستی به کشور لبنان علیرغم حمایت‌های گسترده و کامل آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، اردن و چندین کشور عربی دیگر از اسرائیل رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان “حزب الله” موفق به شکست حملات پی در پی متجاوزین شده و تلفات و خسارات گسترده‌ای را به آن‌ها وارد اوردند.

شکست اسرائیل در تجاوز به لبنان موجب برکناری نخست وزیر، فرماندهان ارشد ارتش و چندین مسئول دیگر شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «استفان سژورنه» وزیر خارجه کشورش در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حمله به رفح ایده بدی است و هیچ مشکلی را حل و فصل نخواهد کرد.

به نقل از ایسنا سژورنه در دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی به وی گفت: انجام این کار (حمله به رفح) ایده بدی است و ابهامات زیادی درباره مسائل بشردوستانه و انسانی در آنجا وجود دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه بر قطعی بودن حمله زمینی به رفح تاکید کرد و گفت که چه توافقی حاصل شود و چه توافقی به دست نیاید، ارتش رژیم اشغالگر وارد رفح خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901673

دیگر خبرها

  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل