Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@23:15:48 GMT

برنامه شوکه کننده ایتالیا برای ترک منطقه یورو

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۷۴۱۳

ساعت24-ایتالیا به طرز مخفیانه ای در تدارک کنار گذاشتن یورو و ایجاد پول ملی موازی است.

به گزارش پایگاه خبری اکسپرس، در عملی که نگرانی‌های اتحادیه اروپا از "ایتال اگزیت" (خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا) را افزایش می‌دهد، سه حزب سیاسی ایتالیا از معرفی "گواهینامه اعتباری مالی" به عنوان جایگزینی برای یورو حمایت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه پیچیده، تاییدیه بانک مرکزی اروپا را اخذ کرده است.

در بین احزاب حامی این طرح، نام حزب "فورزا ایتالیا" به رهبری سیلویو برلوسکنی- نخست وزیر پیشین ایتالیا هم دیده می‌شود که در نظرسنجی‌ها  بازگشت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

برنامه احزاب ایتالیایی برای کنار گذاشتن یورو در حالی برملا شده که مارتین شولتز، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان که در شرف انتصاب به سمت معاون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است، هفته گذشته از کشورهای اروپایی دعوت کرد که تا پایان سال ۲۰۲۵، ایالات متحده اروپا را تشکیل دهند.

این گواهی ها که با نام CCF شناخته می‌شوند، به شرکت‌ها و کارکنان ایتالیایی، برای افزایش درآمد و بهره‌وری خود، تخفیف مالیاتی می‌دهد.

هر کسی می‌تواند از این گواهی‌ها برای پرداخت مالیات، خرید خدمات دولتی و مباده آن‌ها با کالا و حتی یورو استفاده کند.

بنابر گزارش موسسه تحلیلی جهانی، “Gefira”احتمال زیادی وجود دارد که عاملان تجاری نظیر فروشگاه‌ها، این گواهی‌ها را به عنوان جایگزینی برای یورو بپذیرند. آنها می‌توانند به عنوان ارزی موازی استفاده شوند.

دیان جیمز- نماینده مستقل پارلمان اروپا- گفت: اگر ایتالیا موفق شود ارز واحد اروپایی (یورو) را ترک کند، طولی نخواهد کشید که رسما از اتحادیخ اروپا خارج خواهد شد و کل این خانه پوشالی(اتحادیه اروپا) فرو می‌ریزد.

انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورو رکورد زد

یورو در برابر ین به بالاترین میزان خود در ۱۶ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، ارزش یورو در برابر ین ژاپن و دلار آمریکا تقویت شد.

یورو به بالاترین میزان خود در برابر ین ژاپن از ماه آگوست ۲۰۰۸ رسید و در برابر دلار به بالاترین ارزش خود از ۱۲ آوریل دست یافت.

آخرین گزارش‌های منتشرشده از شاخص مدیران خرید احتمالا ارز اتحادیه اروپا را تقویت کرده، زیرا فعالیت تجاری منطقه یورو به بالاترین میزان خود در ۱۱ ماه گذشته رسیده است.

این مورد در حالی رخ داد که شاخص مدیران خرید ترکیبی ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران در ژاپن بر روی جلسه بانک مرکزی این کشور در ۲۶ آوریل، تمرکز کردند.

به نقل از بیزنس، یورو پس از رسیدن کوتاه‌مدت به ۱۶۵.۷۵، به میزان ۰.۴۴ درصد در برابر ین در ساعت چهار و ۴۳ به وقت اروپا افزایش یافت و به ۱۶۵.۶۷ رسید.

یورو یک دقیقه بعد ۰.۴۵ درصد در برابر دلار افزایش یافت و به ۱.۰۷۰۴۴ رسید.

دیگر خبرها

  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • یورو رکورد زد
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند