Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:47:50 GMT

دندان مصنوعی موجب سوء تغذیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۹۱۷۱

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد استفاده از دندان‌های مصنوعی افراد را در معرض سوء تغذیه قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی متخصصان دریافتند افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند به دلیل اینکه توانایی خود را در جویدن مواد غذایی سالم از دست می‌دهند در معرض سوء تغذیه قرار می‌گیرند.

متخصصان علوم پزشکیِ کالج کینگز لندن همچنین تاکید کردند: به علاوه افرادی که تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند نیز به دلیل اینکه نمی‌توانند مواد خوراکی را به خوبی بجوند در معرض سوء تغذیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته متخصصان در هر دو حالت یعنی از دست دادن دندان‌ها و کم شدن تعداد آنها و همچنین استفاده از دندان‌های مصنوعی با ضعیف شدن مفاصل و ماهیچه‌ها همراه است که می‌تواند فرد را در معرض شکستگی‌های استخوانی قرار دهد. این ضعف عضلانی و مفصلی ناشی از نداشتن تغذیه مناسب است.

کارشناسان اظهار داشتند: افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند یا تعداد دندان کمتری دارند نمی‌توانند خوراکی‌هایی همچون سبزیجات و میوه‌های فیبردار، خشکبار و گوشت را که برای سلامتی ضروری هستند مصرف کنند.

اگرچه دندان‌های مصنوعی جویدن را بهبود می‌دهند قدرت گاز زدن با آنها نسبت به دندان‌های طبیعی کمتر است و در نتیجه این افراد اغلب از مصرف برخی خوراکی‌هایی که نیاز به جویدن بیشتر دارند محروم می‌شوند.

به گزارش روزنامه تلگراف، متخصصان اظهار داشتند: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد حفظ سلامت دهان و دندان‌ها در حفظ سلامت کل بدن تا چه میزان اهمیت دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه با اذعان به تغییر قواعد بازی در جهان به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران، نسبت به نابودی اروپا هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت