Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@23:07:35 GMT

روش جدید برای بهبود اثرگذاری آنتی‌بیوتیک‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۶۹۱۴

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به روشی برای تقویت کارآیی و تاثیرگذاری گروهی از آنتی‌بیوتیک‌ها در مقابله با باکتری‌های مقاوم به دارو دست پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، متخصصان در آمریکا در این آزمایش‌ها تلاش کردند تا به راهکار جدیدی دست پیدا کنند که بتوانند باکتری‌ها را در برابر آنتی‌بیوتیک‌هایی از قبیل "کینولون" آسیب‌پذیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسته از آنتی بیوتیک‌ها اغلب در درمان عفونت‌هایی همچون E.coli و استافیلوکوکوس اورئوس مصرف می‌شوند.

آنتی بیوتیک‌های کینولون از طریق تداخل با آنزیم‌های باکتری به نام "توپوایزومراز" عمل می‌کنند.

متخصصان در آزمایش‌های انجام شده روی گروه‌های باکتری در محیط آزمایشگاهی دریافتند مصرف آنتی‌بیوتیک‌های کینولون به همراه گلوکز و فوماریک اسید چندین نوع باکتری از جمله باکتری‌های عامل بیماری سل را از بین می‌برند.

متخصصان در آمریکا همچنین اظهار داشتند: ترکیب گلوکز و فوماریک اسید در کنار آنتی‌بیوتیک‌های لینکولون به مقدار کافی از توانمندی لازم برای از بین بردن عفونت‌های مقاوم برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان امیدوارند به روش‌های موثری در تولید داروهای ترکیبی برای انواع مختلف عفونت‌ها در طول دوره درمان آنتی بیوتیکی دست پیدا کنند که بهتر بتوانند باکتری‌های بیماری‌زا را ریشه‌کن کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون