Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@14:07:58 GMT

ترامپ نشانه‌ بارز پایان لیبرال دمکراسی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۰۹۲۴۳

ترامپ نشانه‌ بارز پایان لیبرال دمکراسی است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار احمد وحیدی عصر امروز در سمینار قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا گفت: نظم منطقه غرب آسیا بر نظم دنیا اهمیت بسیاری دارد. ما امروز با معضلات نظری در شکل‌دهی به یک نظم روبرو هستیم.

وی با اشاره به نظریه پایان تاریخ اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی تلاش بسیاری برای شکل‌دهی و ایجاد نظام تک‌قطبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش شد بگویند لیبرال دمکراسی آخر راه است اما آیا مشکلات در جهان حل شد؟ برگزیت حاصل چه تعامل و چه اتفاقی است؟ ظهور ترامپ به عنوان یک پدیده حاصل چه فعل و انفعالاتی است؟ برای غرب لیبرال دمکراسی آخر راه است ولی برای ما اول راه است زیرا نتوانست مشکلات جهان و حتی آمریکا را حل کند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی اضافه کرد: جامعه‌ای که ترامپ از آن بیرون می‌آید معلوم است که جامعه سرخورده است. ترامپ نشانه‌ بارز پایان لیبرال دمکراسی است و نمی‌تواند افقی روشنی را مشخص کند.

وحیدی با بیان اینکه منطقه غرب آسیا ظرفیت‌های فراوانی برای ساخت آینده و دنیا دارد، تصریح کرد: البته ما با موجودات عجییب و غریبی روبه‌رو هستیم که کمترین درک را دارند. عربستان طرح ۲۰۳۰ را می‌دهد و به قول خود تغییر نگاه و نسل می‌دهند. دلیل یک امر این است که فکر می‌کند از امارت عقب افتاده‌اند. مشهور است که محمد بن زاید عامل محرک محمد بن سلمان است. تصورش هم این است که می‌خواهد اسرائیل منطقه شود.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه الهلال رسما اعلام کرد که ستاره‌اش ‏سالم الدوسری به دلیل مصدومیت در دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ ‏قهرمانان آسیا مقابل العین امارات تا پایان فصل قادر به بازی برای ‏الهلال نخواهد بود. ‏

الهلال که در بازی رفت مقابل العین به شکلی غیرمنتظره بازی را با ‏نتیجه 4-2 به اماراتی‌ها واگذار کرده بود همه امیدش را به بازی ‏برگشت در مملکت‌ آره‌نا دوخته بود. ولی دیشب الهلالی‌ها درحالیکه ‏بازی تا دقیقه 51 با نتیجه 1-1 مساوی بود با گل سالم الدوسری پیش ‏افتادند اما نتوانستند گل دیگری به ثمر برسانند و حذف شدند. ‏

سالم الدوسری که مشخص بود در دقایق پایانی وقت قانونی دچار ‏آسیب‌دیدگی شده در دقیقه 90+1 جای خود را به محمد البریک داد.‏

الهلال امروز اعلام کرد الدوساری به دلیل مشکل از ناحیه عضلات کمر ‏دست کم پنج هفته به درمان و ریکاوری ویژه نیاز دارد. در نتیجه ‏فصل برای این ستاره عربستانی و مرد سال فوتبال آسیا به پایان ‏رسید. الدوساری دیروز هم به همین علت در تمرین گروهی الهلال ‏دیده نشد. ‏

دیگر خبرها

  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • گسترش بحران تقابل ارزش‌های لیبرال با آزادیخواهان
  • رسمی: پایان تلخ فصل برای مرد سال آسیا
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم
  • پایان کار تیم فوتسال افغانستان در جام ملت های آسیا + فیلم
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد