Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این که منطقه غرب آسیا ظرفیت‌های فراوانی برای ساخت آینده و دنیا دارد، گفت: نظم در این منطقه برای نظم دنیا اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار احمد وحیدی عصر امروز - دوشنبه- در سمینار قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا بیان کرد: ما امروز با معضلات نظری در شکل‌دهی به یک نظم در جهان روبه رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: ما با موجودات عجییب و غریبی در منطقه روبه‌رو هستیم که کمترین درک را دارند؛ عربستان طرح 2030را می‌دهد و به قول خود تغییر نگاه و نسل می‌دهند. دلیل یک امر هم این است که فکر می‌کند از امارات عقب افتاده‌اند.
وی افزود: مشهور است که «محمد بن زاید» عامل محرک «محمد بن سلمان» است؛ تصورش هم این است که می‌خواهد اسرائیل منطقه شود.
وحیدی با اشاره به نظریه پایان تاریخ اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی تلاش بسیاری برای شکل‌دهی و ایجاد نظم تک‌قطبی در جهان انجام شد؛ بر همین اساس تلاش شد بگویند لیبرال دمکراسی آخرین راه است اما آیا مشکلات در جهان حل شد؟
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان این که جامعه‌ای که ترامپ از آن بیرون می‌آید جامعه سرخورده است، گفت: ترامپ نشانه‌ بارز پایان لیبرال دمکراسی است و نمی‌تواند افقی را مشخص کند.
وی با طرح این سوال که برگزیت و نیز ظهور ترامپ به عنوان یک پدیده حاصل چه فعل و انفعالاتی است؟ افزود: برای غرب لیبرال دمکراسی آخر راه است، ولی برای ما اول راه است زیرا این نتوانست مشکلات جهان و حتی خود امریکا را حل کند.
سیام**3070**2021**1449**تنظیم کننده: داود نخ کوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر کاردان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • وجدان بیدار دانشگاهیان جهان در مقابل نسل کشی غزه خروشید
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده