Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ارتباطات تصويري به فعالان عرصه روابط عمومي کمک مي کند که مانند يک نقاش برجسته، مفاهيم مورد نظر را به تصوير بکشند و با بهره مندي از قدرت تصوير و نماد، به اثرگذاريهاي بهتري بر ذهن مخاطبان دست يابند.
محمد رضا نجفي امامي کارگردان و فعال عرصه جلوه هاي ويژه بصري سخنران بعدي چهاردهمين کنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران بود که با اشاره به انتقال صحيح مفاهيم به شکل اثرگذار به عنوان مهمترين چالش عرصه ارتباطات، گفت: هر يک از ما وقتي در تعامل با ديگران قرار مي گيريم و نسبت به انتقال مفاهيم ذهني مورد نظر خود اقدام مي کنيم همواره با دو سوال بحث برانگيز مواجه مي شويم: يک اينکه آيا توانستيم مفهوم و محتواي پيام خود را بدرستي به مخاطبان منتقل کنيم و دوم اينکه آيا اين انتقال مفهوم، تاثير لازم را بر ذهن مخاطب ايجاد کرد يا خير؟
وي افزود: اين چالش ديرينه، عمري به سابقه تمدن بشري دارد و همچنان از مهمترين موضوعات عرصه ارتباطات و روابط عمومي بشمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در سالهاي اخير بخوبي مشخص شده که تکيه کردن کامل به ابزار زبان و صِرف بکارگيري واژه هاي کلامي و نوشتاري نمي تواند پاسخگوي تمام نيازهاي ارتباطي بشر باشد. چراکه اولاً به تصوير کشيدن مفاهيم ذهني از طريق کلام و واژه امري بسيار دشوار و غيرکارآمد است و ثانياً بواسطه متفاوت بودن تصاوير ذهني افراد از واژه هاي مختلف، انتقال پيام از طريق زبان همواره ناقص و گهگاه مبهم صورت مي گيرد.
نجفي امامي در ادامه گفت: به همين دليل نيز در تمام اين سالها فعالان عرصه روابط عمومي تلاش کرده اند از روشهاي خلاقانه و ابتکاري بسياري براي بهبود فرايند انتقال مفهوم و اثرگذاري بيشتر بر مخاطبان بهره بگيرند که مهمترين آن بهره مندي از ارتباطات تصويري است.
اين کارگردان و فعال عرصه جلوه هاي ويژه بصري تصريح کرد: ارتباطات تصويري به فعالان عرصه روابط عمومي کمک مي کند که مانند يک نقاش برجسته، مفاهيم مورد نظر را به تصوير بکشند و با بهره مندي از قدرت تصوير و نماد، به اثرگذاريهاي بهتري بر ذهن مخاطبان دست يابند.
وي اظهار داشت: جادوي تصوير به آنان کمک مي کند بجاي درگير شدن به بازي زمان بر زبان و واژه ها فائق آمده و به بهترين شکل ممکن است افق ديد مخاطبان را تغيير دهند و پرده هاي ابهام و تعصب را از جلوي ديدگان آنها کنار بزنند. آري گاه کافي است با استفاده از جادوي تصوير قابي رنگي و شفاف از واقعيت هاي بيروني را در برابر ديدگان مخاطب قرار دهيم و بجاي تلاش براي تغيير ذهنيت و باورهاي آنان، اجازه دهيم خودشان از ميان چهارچوب اين قاب اميدبخش به مفهوم تصوير شده بنگرند و انديشه خود را تغيير دهند. (توضيح براي اين پاراگراف از تصوير مردي که قاب عکسي را جلوي ديگران قرار مي داد استفاده کنيم.»
نجفي امامي گفت: جادوي سحرآميز جلوه هاي ويژه بصري به روابط عمومي ها امکان مي دهد که سخت ترين و پيچيده ترين مفاهيم را در قالب نمادهاي پويا و خارق العاده، به شکلي اثرگذار و قابل فهم و البته هيجان انگيز و انگيزه بخش به تصوير بکشند و به قول قديمي ها راه صد ساله را يک شبه طي کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

کمیته انضباطی مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای سپاهان را فراخواند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

به گزارش تسنیم، بعد از حواشی بازی پرسپولیس -سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که روز 12 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، واکنش‌های رسانه‌ای بسیار زیادی در این مورد صورت گرفت. همین موضوع عاملی شد تا کمیته انضباطی مدیران بخش مرتبط با رسانه دو تیم را احضار کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • حواشی پرسپولیس - سپاهان تمامی ندارد؛ فدراسیون وارد عمل شد!
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی