Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود 400 هزار تن دیگر به شمار کسانی که در یک قدمی قحطی قرار دارند، افزوده شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «جیمی مک گولدریک» مسئول هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه ای دوشنبه شب نسبت به اوضاع غیر انسانی یمن هشدار داد و گفت: هشت میلیون و 400 هزار یمنی در یک قدمی قحطی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک گولدریک تاکید کرد: محاصره بندرگاه های یمن سبب کاهش شدید سوخت، مواد غذایی، دارو در این کشور شده و بر شمار نیازمندان به کمک های بشردوستانه افزوده است.


براساس گزارش کنونی سازمان ملل متحد، حدود 400 هزار تن دیگر به شمار کسانی که در یک قدمی قحطی قرار دارند، افزوده شده است.


« گرت کابیلیاری» مدیر منطقه ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در ابتدای ماه جاری (9آذرماه 96) گفته بود، بیش از 11 میلیون کودک یمنی نیازمند کمک های فوری انسانی هستند.


ائتلاف به سرکردگی عربستان پس از شلیک ماه گذشته گروه انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد ریاض، تمامی گذرگاه های هوایی و دریایی یمن را مسدود و این کشور را به صورت همه جانبه محاصره کرد.


مک گولدریک هفته گذشته (14آذرماه 96) به طرف های درگیر در یمن هشدار داد که هرگونه حملات عمدی به غیرنظامیان و زیرساخت های پزشکی و غیرنظامی، تخطی آشکار از قانون بشردوستانه بین المللی است و می تواند به عنوان جنایات جنگی باشد.


آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفته بود: معتقدم این جنگ (یمن) احمقانه بوده و با منافع عربستان و امارات تعارض دارد.


ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد

تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت:بخش اعظمی از تلفات دنیا مخاطرات جوی، است،بیشترین افزایش دما در کشور روسیه است همچنین تغییرات در اقیانوس های اطلس و هند را امروز ما شاهد هستیم.

او افزود : منطقه آسیا جز آسیب پذیر بودن از نظر مخاطرات طبیعی است،بنابراین سال گذشته در جهان گرم‌ترین سال به ثبت رسیده است،پیش بینی می شود سال۲۰۲۴ هم شاهد گرم‌ترین سال را در جهان داشته باشیم.

به گفته او،همچنین طی سال گذشته وضعیت دما بیشترین آن در آب و اقیانوس ها رخ داده است،هر افزایشی در گرمایش جهانی موجب تغییرات میانگین دمای منطقه و بارش بیشتر می شود.

تاجبخش اضافه کرد:  اقلیم زمین یکی از بحرانی ترین دوران خود را پشت سر می گذارد و مراکز ملی هواشناسی و آبشناسی در سراسر دنیا کلیدی ترین بازیگران ارائه اطلاعات و خدمات مرتبط با تغییر اقلیم به شمار می آیند. سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران در کنار دانش و تجهیزات منحصر به فرد در اختیار، پیشرو در ارائه خدمات مرتبط کاهش و سازگاری با تغییر اقلیم در کشور است.

او افزود:اطلاعات هواشناسی براساس اطلاعات بین المللی داده می شود ما چندین پروژه هم در دستور کار داریم که یکی از آنها پیش بینی هشدار سیل است که نیازمند ۱۱ مولفه است،همچنین ایجاد سیل  سیستم زه کشی و شیب منطقه و شهرسازی  است.

رئیس سازمان هواشناسی تاکید کرد: پایش، پیش بینی و پیش آگاهی های اقلیمی به کمک ابزاری که بیش از ۶۰ سال در اختیار این سازمان است صورت می پذیرد و می تواند گام نخستین تصمیم سازی برای تصمیم گیران کلان کشور باشد و به همین سبب روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۴ «در خط مقدم اقدام اقلیمی» نامگذاری شده است. از این رو توسعه شبکه ایستگاههای دیدبانی  با هدف پایش بهینه اقلیم، اولویت اول این سازمان است. 

وی با بیان اینکه  از سوی دیگر به منظور ارتقای بهینه سامانه های هشدار سریع مقرر شده است که طرح ابتکاری «هشدار سریع برای همه» تا سال ۲۰۲۷ در تمامی کشورها مستقر شود تا یکی از محورهای اصلی سازگاری و کاهش خطر بلایا و همچنین توسعه پایدار در کشورها از جمله ایران راه اندازی گرددگفت: این مهم نیازمند همسویی تمام متولیان مرتبط با اقلیم در سراسر کشور است تا تاثیر گذاری نقش این چرخه ارزشمند بر همگان به ویژه سیاستگذاران تراز بالای کشور روشن تر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است