Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

رفتار شکر گذاري در روابط زناشويي از اهميت زيادي برخوردار است‎
وقت آن رسيده است تا اين رفتار را رها کنيد و به دنبال قدرداني باشيد. آخرين بار که به همسرتان گفتيد "ازت ممنونم" چه زماني بود؟ بر طبق يک پژوهش در دانشگاه جورجيا (UGA)، اين جمله راز طولاني ماندن و شاد ماندن در هر ازدواجي است.
دو کلمه اي که مي تواند رابطه شما را تغيير دهد و زندگي شما را بهتر کند
بعد از يک سنجش تلفني از 468 زوج متاهل، محققان دريافتند که اکثر " پيش بيني هاي قابل ملاحظه از کيفيت ازدواج" بر اين موضوع استوار است که آيا زوجين در مورد عشق و قدرداني با يکديگر صحبت مي کنند يا خير.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آلن بارتون مولف اين پژوهش گفت:" زمان آن رسيده است تا قدرت "ازت ممنونم" را ثابت کنيم، حتي اگر يکي از زوجين در ديگر زمينه هاي خود ، استرس و سختي را تجربه مي کند، قدرداني در اين رابطه مي تواند پيامدهاي مثبتي را در روابط زناشويي به همراه داشته باشد"، اين تحقيق در مرکز UGA براي تحقيقات خانوادگي در يک مطلب مطبوعاتي انجام گرفته است.
بيتي کوهن، MSW، روان درمانگر، سکس تراپيست، و مشاور زناشويي در شهر نيويورک و ساراسوتاي فلوريدا مي گويد: " در شروع يک ارتباط جديد، معمولا روابط ما و همچنين طرف مقابل ما در الويت قرار دارند، اما بعدها اغلب فراموش مي کنيم که چيزهاي کوچک هم واقعا مهم هستند."
وقتي اين اشاره هاي کوچک ناديده گرفته مي شوند، معشوقه شما احساس مي کند که احساسات او مورد قدرداني قرار نگرفته است. کوهن اينگونه توضيح مي دهد :" بي اهميت دانستن يکديگر منجر به ناخشنودي در ارتباط زناشويي ، رنجش و ناراحتي مي شود و در نهايت رابطه شما در مخاطره قرار مي گيرد. حقيقت اين است که همه ما مي خواهيم احساس محبوب بودن و دوست داشتن داشته باشيم و گفتن کلمه هايي مانند " ازت ممنونم"، " من قدر تو رو مي دونم"، "دوستت دارم"، "من تو رو تحسين مي کنم"، " من خيلي خوشحالم از اينکه با تو زندگي مي کنم"، واقعا به افراد کمک مي کند تا با يکديگر رابطه خوبي داشته باشند و اين رابطه حفظ شود.
کوهن بر اين نکته تاکيد دارد که حفظ رفتار شکر گذاري از اهميت زيادي برخوردار است، مخصوصا زماني که شما و همسرتان در رابطه خود از هم فاصله گرفته باشيد. او مي گويد: " ما بايد عليرغم تفاوت هاي خود، قدرداني از همسر خود را بيان کنيم. وقتي تفاوت ها اتفاق مي افتند، بايد مهارت هاي برقراري ارتباط و حل مسئله را به روشي اثربخش و حساس توسعه دهيم. "
قدرداني هر چيزي را تغيير مي دهد
بدون توجه به موقعيت ارتباطي تان، به ياد داشته باشيد که گفتن کلمه ممنونم مي تواند تاثير زيادي بر زندگي شما داشته باشد. در حقيقت، تحقيقات قبلي نشان داده اند که بيان قدرداني مي تواند سلامت قلب را نيز تقويت کند، دوستان جديدي را در زندگي پيدا کنيد و حتي وقتي بيمار هستيد، مي توانيد با قدرداني سلامتي خود را به دست آوريد.
ما بايد بتوانيم شرايط را تغيير دهيم. کوهن مي گويد:" مي توانيم يک بحراني را در پايان جهان در نظر بگيريم يا مي توانيم به دنبال فرصتي براي ديگر گزينه ها باشيم، تمرکز بر چيزهاي منفي راحت است و با اين کار شما در زندگي خود با خشم، رنجش و ناراحتي زندگي مي کنيد. اين ذهنيت، قطعا باعث مشکلات عاطفي، روانشناختي، بيماري هاي رواني و جسماني مي شود. اما در انتها انتخاب با خود شماست – مي توانيد قدرداني را انتخاب کنيد.
منبع: سيمرغ


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰

مورد شگفت‌انگیز و عجیب این فصل فوتبال اروپا، فرارهای بایرلورکوزن از شکست در وقت‌های تلف‌شده بازی‌های مختلف است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم فوتبال بایر لورکوزن که پیش از این قهرمانی خود را در بوندسلیگا قطعی کرده، در دیداری از هفته سی‌ویکم این مسابقات در حالی که با دو گل از اشتوتگارت عقب بود، در پایان با گل دقیقه ۹۶ بازی را به تساوی کشاند تا رکورد شکست‌ناپذیری شاگردان ژابی آلونسو در این فصل به ۴۶ مسابقه برسد.

این دهمین باری بود که لورکوزن در این فصل بعد از دقایق تلف‌شده گلزنی کرده و از شکست گریخته است. پس از این تساوی، هواداران لورکوزن در شبکه‌های اجتماعی با فراگیر کردن عبارت «neverlusen»، به عبارت «neverkusen» که سال‌ها از سوی رقبا به‌دلیل ناکامی در کسب قهرمانی به این تیم داده شده بود، طعنه زدند.

اکانت بایر لورکوزن در ایکس هفته گذشته و پس از تساوی دقیقه ۹۷ برابر دورتموند پست جالبی منتشر و اعلام کرده بود ادمین برای هزارمین بار در این فصل باید عبارت «اولین باخت فصل» را از توضیحات پست نتیجه بازی حذف کند. آنها این هفته با بازنشر پست قبلی نوشتند: «برای هزار و یکمین بار!»

دیگر خبرها

  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • کرم معجزه
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند