Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات طرح یک فوریتی اصلاح بند ه تبصره 1 و الحاق یک بند به تبصره 9 قانون بودجه سال96 که در جهت کمک به مناطق زلزله زده تهیه شده است برای رفع ایرادهای موجود در آن به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی کلیات طرح یک فوریتی اصلاح بند ه تبصره 1 و الحاق یک بند به تبصره 9 قانون بودجه سال1396 کل کشور را با 172 رای موافق، 26 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات این طرح بدلیل این که ماده واحده آن دارای ایرادهای متعددی بود با 172 رای موافق، 13 رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که برای رفع این ایرادها آن را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارجاع دهند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از ارجاع این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: این کمیسیون امروز با برگزاری جلسه ای ایرادهای طرح را رفع کند تا در جلسه روز چهارشنبه مجلس جزییات ماده واحده مورد بررسی قرار گیرد.
رییس مجلس شورای اسلامی پیش از تصویب کلیات این طرح اظهارداشت: این که برای کمک به زلزله زدگان از یارانه اقشار دیگر گرفته شود موضوعی است که با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد اما در حال حاضر بحث ما کلیات این طرح است و پس از تصویب کلیات می توانیم اشکال ها را رفع کنیم.
وی ادامه داد: موارد پیش بینی شده برای کمک به زلزله زدگان فقط مختص کرمانشاه نیست و سایر مناطق زلزله زده هم می توانند از آن بهره مند شوند.
براساس بخشی از طرح اصلاح برخی از تبصره های قانون بودجه سال 1396 کل کشور قرار است در چهارماه پایانی سال جاری 10 درصد از مبالغ پرداختی به هر یک از افراد خانوار بابت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به استثنای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و افراد ساکن در مناطق زلزله زده به صورت ماهانه کسر شود و برای کمک به مناطق زلزله زده اختصاص یابد.
سیام*9254**1336
خبرنگار: سجاد خسروانیان**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: در زمان تصویب بخش اول بودجه طبق محاسبات ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که باید برای مسائل فرهنگی هزینه می‌شد، ۲۸ همت می‌شد منتها دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان بود همچنین تلاش شد که این توزیع عادلانه باشد.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اظهار کرد: برای اولین‌بار ما توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمد‌های موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳