Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@16:45:23 GMT

تولد سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۷۲۹۹

تولد سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، انوشیروان محسنی‌بندپی عصر دیروز در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های بهزیستی لارستان با بیان اینکه اداره‌کل بهزیستی فارس در 3 سال گذشته در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب کرده است اظهار داشت: با توجه به تحولات صنعتی و مجازی در جامعه آسیبهای اجتماعی نیز روبه فزونی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی افزود: طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی از دانش‌آموزان برای توانمندی و افزایش حمایت‌های روانی و اجتماعی و همچنین فراگیری مهارت‌های زندگی در سطح کشور در حال اجراست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجباری شدن غربالگری ژنتیک ازدواج خبر داد و تصریح کرد: این کار به منظور پیشگیری از تولد 30 هزار کودک معلولی است که در کشور متولد می‌شود که نیمی از این میزان قابل کنترل است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در لارستان ادامه داد: اورژانس اجتماعی با هدف تقویت سلامت اجتماعی در رفع بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی با مشاوره‌های به هنگام فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در سال 1394 بیش از 4 هزار نفر با مداخلات به هنگام کارشناسان بهزیستی از انجام خودکشی منصرف شدند که این آمار در سال 95 به بیش از 5 هزار نفر رسیده است، یادآور شد: اورژانس اجتماعی در این روز در شهرستان لارستان و 15 شهر دیگر استان فارس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی بامداد امروز در اصفهان اظهار کرد: اولین حادثه ساعت ۲ و ۲۷ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شد.

وی افزود: در این حادثه ۲ دستگاه خودروی پراید و سی ال او در آزاد راه امیرکبیر حد فاصل عوارضی و پل شیراز با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به اعزام ۳ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه ابراز کرد: ۶ نفر شامل ۳ مرد، ۲ کودک دختر و یک خانم در این حادثه مصدوم شدند.

وی با اشاره به اعزام مصدومان به بیمارستان گلدیس شاهین شهر تصریح کرد: همچنین مرد ۳۵ ساله در این حادثه جان باخته است.

عابدی با اشاره به حادثه واژگونی کوییک نیز گفت: این حادثه ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر ۲ جاده مهاباد-یزد اتفاق افتاده است، ابراز کرد: ۲ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه اعزام شد.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به مصدومیت ۶ نفر شامل ۲ مرد، ۲ کودک پسر، یک کودک دختر و یک خانم در این حادثه اظهار کرد: مصدومان به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شدند.

کد خبر 6094881

دیگر خبرها

  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس پیرانشهر
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • تیم خور لارستان قهرمان لیگ دسته دو هندبال کشور شد
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد