Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- محققان انگلیسی در اولین آزمایش بالینی یک داروی تجربی که برای مبارزه با بیماری هانتینگتون طراحی شده است، موفق شدند پروتیین مولد این بیماری را در انسان ها سرکوب کنند؛ موفقیتی که به گفته محققان فراتر از انتظار آنها بود.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، بیماری هانتینگتون یک اختلال پیش رونده مغزی است که سبب حرکات غیرقابل کنترل، مشکلات عاطفی و اختلالات شناختی می شود؛ این بیماری به زوال عقل و مرگ زودرس در اکثر افراد مبتلا به این بیماری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیماری توسط جهشی در ژن هانتینگتون (HTT) که پروتیین هانتینگتون تولید می کند، ایجاد می شود اما این ورایان ژنتیک باعث تولید نسخه های غیر طبیعی طولانی این پروتئین می شود که به قطعات سمی تقسیم می شود تا بتوانند به نورون ها متصل شده و انها را مشکل دار کنند.
بیماری هانتینگتون به یاد 'جرج هانتینگتون' چنین نام گرفته ‌است. از علائم بیماری هانتینگتون (HD) کاهش شدید کنترل عضلانی، اختلال هیجانی و تداخلات آسیب‌شناختی (پاتولوژی) در یاخته‌های مغز است. درمان هایی که در حال حاضر برای هانتینگتون وجود دارد تنها علائم این بیماری را از بین می برند و به درمان این وضعیت که به تدریج موجب تحلیل مغز شده و باعث می شود که افراد قدرت حرکت و سخن گفتن خود را از دست بدهند، کاری ندارند.
اکنون نتایج این آزمایش بالینی که توسط محققان دانشگاه کالج لندن روی 64 بیمار مبتلا به مراحل اولیه بیماری هانتینگتون انجام شد، نشان می دهد که یک داروی تزریقی به نام IONIS-HTTRxسطوح پروتیین مضر هانتینگتون را در سیستم عصبی مبتلایان، با موفقیت کاهش داد.
ساره تبریزی یک نرولوژیست در مرکز بیماری هانتینگتون در دانشگاه کالج لندن می گوید: نتایج این آزمایش اهمیت زیادی برای بیماران مبتلا به هانتینگتون و خانواده های آنها دارد.
وی افزود: برای اولین بار یک داروی بی خطر که به خوبی توسط بیماران تحمل شد، کاهش سطح پروتیین سمی مولد بیماری هانتینگتون در سیستم عصبی بیماران را در پی داشت.
این دارو که به مایع نخاع تزریق می شود تا به مغز برسد، از یک دهه قبل در مرحله تولید است، اما تاکنون محققان از چگونگی تاثیر IONIS-HTTRx بر پروتیین هانتینگتون انسان ها اطلاعات درستی نداشتند.
IONIS-HTTRx یک داروی آنتی سنس (Antisense) است که هدف آن از فعالیت انداختن موثر ژن هانتینگتون و پیشگیری از تولید این شکل مضر پروتیین هانتینگتون است.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان*انتشار:محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری