Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@18:37:10 GMT

شعر کلاسیک به نوعی پذیرنده رویکرد نیمایی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۸۴۳۹

شعر کلاسیک به نوعی پذیرنده رویکرد نیمایی است

خبرگزاری شبستان: یکی از شاعران گیلانی با بیان اینکه رویکردهای متفاوت و گوناگونی بعد از نیما در غزل ایجاد شد افزود: شعر کلاسیک به نوعی پذیرنده رویکرد نیمایی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم معرفی آثار معلمان مولف گروه درسی زبان و ادبیات فارسی به همراه تجلیل از این افراد در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در این مراسم کتاب شعر «سیب ها روی شاخه غمگین هستند» از شاهین رهنما به همت محمداسماعیل حبیبی معرفی از شاعران برجسته استان و سپس شاهین رهنما توضیحاتی در خصوص این کتاب ارائه کرد.

 

حبیبی در معرفی این کتاب گفت: غزل دارای رویکردهای مختلفی است و سعی کرده همپای شعر نیمایی و شعر مدرن حرکت کند.

 

وی با بیان اینکه رویکردهای متفاوت و گوناگونی بعد از نیما در غزل ایجاد شد افزود: شعر کلاسیک به نوعی پذیرنده رویکرد نیمایی بوده است.

 

حبیبی با اشاره به اینکه شاعر تلاش کرده تا با زبان صمیمی و پذیرنده غزل همراه باشد تصریح کرد: وی نخواسته تا تکلفی در سرودن غزل داشته باشد و به ندرت اتفاق می افتد که در غزل با استعارات، کنایه ها و ایجازهای پیچیده ایی روبرو شویم.

 

وی تاکید کرد: همه فرآیندهایی که در طول سرایش ایجاد می شود مقصد نهایی آن هدایت به سمت تخیل است تا اتصال و رسالت شعر ایجاد شود، هر شاعری می تواند به زبان خاص خودش بسراید.

 

شاهین رهنما، شاعر کودک و نوجوان و سراینده کتاب «سیب ها روی درخت غمگین هستند» نیز گفت: تمام اشعار من در حوزه کودک و نوجوان بوده و این تنها کتاب شعر بزرگسال من است که در بردارنده اشعارم از سنت 16 سالگی تا پایان سال 80 می باشد.

 

وی با بیان اینکه دنیای کودک و نوجوان انسان را جادو و او را از کارهای بزرگسال غافل می کند، تصریح کرد: اگر جامعه می طلبید تا فریادهایم را در قالب شعر نوجوان بسرایم هیچگاه سراغ شعر بزرگسال نمی رفتم.


شاهین رهنما، پیشکسوت شعر کودک دارای 30 عنوان تالیف کتاب شعر، برنده جایزه ادبی عباس یمینی شرفی، برنده جایزه ادبی سپیدار در سال 95 برای شعر کودک، برنده کتاب سال سلام در دو دوره برای کتاب های «آبی لبخند»، داور مسابقات شعر و داستان در جشنواره ها مختلف، شاعر برتر چندین دوره مسابقات سرود دانش آموزی پرسش مهر، رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان است.

 

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر

فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سمای استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام رونمایی ازهشت کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از یک سو و پژوهش و نوشتن از سوی دیگر، به آگاهی‌بخشی و توانمندسازی بیشتر نسل آینده که دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان کشور هستند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ چراکه راه سازندگی، پیشرفت و بالندگی کشور در گروه دانش‌افزایی، اندیشه‌ورزی و نگه‌داشت آن است.

وی اضافه کرد: از دانش‌آموزان پژوهشگر پشتیبانی خواهیم کرد و در راستای چاپ و انتشار داستان‌های آنان با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی و والدین اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 

به گزارش انا، در آیین گرامیداشت هفته معلم از کتاب‌های آرزوی نیلوفر، ماجراجویی در جنگل، پروانه کوچولوی تنها، دختر دریا، دریاچه نقره‌ای، سفر به فضا، در آرزوی دیدن دریا و کتاب در جستجوی مادر که توسط دانش‌آموزان پایه سوم تا ششم دبستان دخترانه و به کمک آموزگاران این آموزشگاه نوشته و طراحی شده بود رونمایی و از دانش‌آموزان این آموزشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • ۹۰ درصد کارهای اجرایی کارخانه کاغذ زاگرس انجام شده است
  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر
  • یک صحنه کلاسیک برای نیمکت استقلال
  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!