Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به افزایش تعاملات پژوهشکده پولی و بانکی با شبکه بانکی کشور در سال‌های اخیر گفت: این مجموعه برای حل مشکلات پژوهشی و ارتقای هم‌افزایی‌های علمی در شبکه بانکی آماد هاست.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، علی دیواندری در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروزه تولید ثروت و بهبود وضع زندگی و رفاه عمومی، مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان، دانشمندان، محققان و فناوران دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی است و  در تمام کشور‌های جهان، ترویج فرهنگ و ارتقای شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالان این حوزه به یکی از مهم‌ترین اهداف سیاست‌گذاری در حوزه علم و فناوری تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشور‌های جهان در تلاش اند تا با فراهم کردن ساختار‌های انگیزشی مناسب و نیز ترغیب پژوهشگران و فناوران کشور به تولید بیشتر علم و فناوری، رشد پایدار رفاه اجتماعی را برای جامعه تضمین کنند، گفت: در این راه بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه‌یافته در مراکز پژوهشی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سیاست‌گذاران به شمار می‌رود. علاوه بر این استقرار ارتباط وثیق میان پژوهشگران و فناوران و خریداران دستاورد‌ها و تکمیل حلقه‌های مفقود ارتباط موثر دانشگاه و جامعه یکی دیگر از محور‌های غیرقابل چشم‌پوشی در این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: هفته پژوهش و فناوری، در حقیقت نمادی از اهمیت این حوزه در ساختار تصمیم‌گیری ایران به شمار می‌رود و فرصت مغتنمی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در کشور فراهم می‌آورد تا همه ذینفعان ضمن اطلاع از روند‌ها و وضعیت موجود در کشور، برای آینده برنامه‌ریزی کرده و اقدامات بهتر و مهم‌تری را در دستور کار خود قرار دهند.

دیواندری در ادامه بیان کرد: انتشار عملکرد مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، فناوران و پژوهشیاران و نیز ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری یکساله دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی از جمله فعالیت‌های این هفته به شمار می‌رود که با هدف افزایش حساسیت و توجه مدیران به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، شناخت چالش‌های پیش‌رو، آگاهی از روش‌های ارتقا هم‌افزایی میان تلاش‌های پژوهشگرانه و نیز تقویت روحیه و فرهنگ پژوهش‌محوری در دستور کار دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی پژوهشی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از نهاد‌هایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر ظرفیت‌های نیرو‌های انسانی مستعد و کارآمد خود، نقشی بسزا در ارائه پژوهش‌های موثر و روزآمد در نظام بانکی کشور داشته باشد و ارتقای سیاست‌گذاری‌ها در حوزه پول و بانک را دنبال کند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به فراهم آوردن پژوهش‌های کیفی ناظر بر نیازمندی‌های تحقیقاتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با حمایت‌های راهگشای رئیس کل بانک مرکزی فصل جدیدی در نقش‌آفرینی پژوهشکده در حوزه پولی و بانکی آغاز شده است.

دیواندری ادامه داد: پژوهشکده پولی و بانکی همچنین توجه به نیاز‌های تحقیقاتی و آموزشی شبکه بانکی و نیز تلاش برای تطابق عملیات بانکی ایران با روزآمدترین روش‌های بین‌المللی را یکی دیگر از رسالت‌های خود قلمداد می‌کند. افزایش تعاملات آموزشی و پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی با شبکه بانکی در سال‌های اخیر گواهی بر عزم راسخ این مجموعه برای حل مشکلات پژوهشی و ارتقای هم‌افزایی‌های علمی در شبکه بانکی است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در انتها به تغییر برخی رویکرد‌های پژوهشکده اشاره کرد و گفت: تغییر جهت‌گیری تحقیقات از آکادمیک به کاربردی، ورود به طرح‌های ملی و ایفای نقش در حل مشکلات نظام بانکی، افزایش ارتباط با بانک‌های تجاری و تخصصی، افزایش ارتباط با قشر جوان و نخبه نظام بانکی و ترویج دستاورد‌های نظام بانکی از کانال‌های مختلف از برنامه‌های پژوهشکده خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد