Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه افغانستانی در گزارشی فاش کرد که شورای امنیت ملی افغانستان با همکاری نظامیان آلمانی طرحی را برای بیرون راندن حامیان ژنرال دوستم و پسرش از ولایت «جوزجان» در شمال افغانستان به اجرا گذاشته‌اند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که شورای امنیت ملی افغانستان و نظامیان آلمانی مستقر در این کشور طرحی را برای بیرون راندن «باتور دوستم» رئیس حزب «جنبش ملی اسلامی افغانستان» از ولایت «جوزجان» اجرای کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «کوکچه»، نیروهای داعش روسی و اروپایی در افغانستان نیز هسته رهبری نظامی‌ این گروه تروریستی را در جوزجان تشکیل داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که در حال حاضر وضعیت گذرگاه‌های مواصلاتی به ولایت جوزجان مناسب نیست و گروه تروریستی داعش فعالیت خود را با گرم شدن هوا  افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، تا هنگام فعالیت داعش در شمال افغانستان، ژنرال دوستم اجازه بازگشت به جوزجان را پیدا نمی‌کند و «حصر خانگی» «عطامحمد نور» والی بلخ نیز پایان نخواهد یافت.

بر اساس این طرح، با وخیم شدن وضعیت امنیتی این ولایت و گسترش نفوذ داعش نیروهای نظامی حزب جنبش یا شکست خورده‌اند و یا به ولایت‌های مجاور متواری خواهند شد.

خبرگزاری «فرانسه» نیز چندی قبل در گزارشی از حضور تروریست‌های الجزایری و فرانسوی در میان افراد وابسته به داعش در افغانستان خبر داده بود.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است