Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان تفاهم نامه همکاری در دو حوزه پژوهش و آموزش امضاء کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم زنجان، دانشگاه زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان تفاهم نامه همکاری در دو حوزه پژوهش و آموزش امضاء کردند.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین جنتی مدیر کل اوقاف و امور خیریه و معاون فرهنگی و مالی این نهاد در دفتر رئیس دانشگاه زنجان برگزار شد، دکتر سید محسن نجفیان رئیس دانشگاه زنجان با توجه به تغییرات صورت گرفته در حوزه مشارکت اجتماعی نقش دانشگاه را در تبیین جایگاه وقف بسیار موثر دانستند و آمادگی دانشگاه را برای تعاملات علمی، فرهنگی و اجرائی با اداره اوقاف اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای چنین طرح هایی را موجب تشویق دانشجویان و نخبگان خواند و ادامه داد: همین موضوع موجب می شود تا دانشجویان برای ادامه تحصیل ترغیب شوند.

ریس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه بستر لازم برای طرح های دانش بنیان را فراهم کرده است، گفت: حمایت از طرح های دانش بنیان از محل موقوفات می تواند به اشتغالزایی دانشجویان منجر شود.

نجفیان به اثرگذاری وقف در رفاه امور مردم اشاره کرد و گفت: بهره گیری از موقوفات می تواند موجب ایجاد ایده های جدید و ماندگار در دانشگاه ها شود.

وی با یادآوری اینکه وقف می تواند کمک حال دانشگاه ها باشد، گفت: در جامعه سنتی تنها راه خیریه برای امور مردم وقف بود ولی امروزه شاهد وقف های جدید  و جایگاه وقف به نیازهای جامعه هستیم.

نجفیان با اشاره به اینکه دانشگاه ها می توانند از ظرفیت های اوقاف و امور خیریه استفاده کنند، تصریح کرد: برای خود اشتغالی کار آفرینی در دانشگاه های بخش های زیادی وجود دارد.

به گفته رئیس دانشگاه، در عرصه علوم انسانی، پژوهش، فناوری و دانش بنیان بستری از برکات وقف ایجاد شده است که باید نخبگان خود را نشان دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان نیز ضمن استقبال از این تعاملات زمینه های همکاری طرفین را در حوزه علوم انسانی، کشاورزی، صنعت و معدن  و تاسیس شرکت ها و طرحهای دانش بنیان تشریح کردند و آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه را در تامین زیرساخت های لازم برای اجرای طرح های پیشنهادی اعلام کردند.

گفتنی است در راستای تحقق همکاری در زمینه­ های مورد توافق مقرر شد هرچه زودتر کمیته مشترک همکاری مرکب از نمایندگان طرفین تشکیل شده تا زمینه های اجرای تفاهم نامه را محقق سازند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است