Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@16:27:20 GMT

تحول در وزارت ورزش؛ 14 فدراسیون در انتظارانتخاب رئیس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۳۶۳۷

تحول در وزارت ورزش؛ 14 فدراسیون در انتظارانتخاب رئیس

پروژه وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب روسای 16 فدراسیون ورزشی با انتخابات فدراسیون نابینایان و کم بینایان استارت خورد و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده حداکثر تا 20 دی‌ماه سال جاری تکلیف سیزده‌ فدراسیون ورزشی دیگرهم مشخص می‌شود.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا- فرزانه شریفی؛ ‌وزارت ورزش و جوانان در دو ماه آینده روزهای شلوغی پیش رو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفته‌اند با توجه به بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 که تنها چندماه به آغاز آن باقی مانده‌است طی 39 آینده تکلیف فدراسیون‌هایی که دوره چهارساله روسای آنها به پایان رسیده‌است و یا به هر دلیلی با سرپرست اداره می‌شوند را هر چه زودتر مشخص کند. در این بازه زمانی تکلیف روسای 12 فدراسیون ورزشی مشخص خواهد شد.

تعیین تکلیف 6 رئیس فدراسیون در آذرماه؛

اولین فدراسیونی که تکلیف ریاستش در آذرماه مشخص شد فدراسیون نابینایان و کم بینایان بود که «محمدرضا مظلومی» 14 آذرماه برای چهار سال دیگر به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب شد. ضمن اینکه تکلیف فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران 20 آذرماه مشخص شد و رضا زارعی با کسب 34 رای دوباره رئیس این فدراسیون شد.

فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی

در روز چهارشنبه (22 آذرماه) تکلیف فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی نیز مشخص می‌شود؛ حمیدرضا صائبی در حال حاضر سرپرست این فدراسیون است و روز چهارشنبه هفته جاری مجمع انتخاباتی آن را برگزار می‌کند تا تکلیف دوره چهارساله ریاست این فدراسیون مشخص شود.پیش از این فرشید ارمیان ریاست این فدراسیون را برعهده داشت.

اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون ورزش دانش آموزی به این شرح است: فرشید ارمیان، بابویی، جعفری

فدراسیون کبدی

قرار است 25 آذرماه تکلیف رئیس فدراسیون پرحاشیه کبدی مشخص شود؛ فدراسیونی که این روزها سرخط اخبار ورزشی است و هر روز خبر تازه‌ای از اتفاقات عجیب و غریب از این فدراسیون به گوش می‌رسد. محمدرضا مقصودلو رئیس فدراسیون کبدی باید صندلی این فدراسیون پرحاشیه را به شخص دیگری واگذار کند؛ مقصودلو که اتفاقا خودش هم از نامزدهای انتخابات فدراسیون کبدی بود به دلیل حواشی که در مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان اتفاق افتاد و همچنین انتقاد از اداره شدن فدراسیون به صورت خانوادگی از حضور در انتخابات انصراف داد.

اسامی نهایی نامزدهای انتخاباتی فدراسیون کبدی به این شرح است: علیرضا رحیمی، روح الله رمضانی، رمضانعلی دولو، عباس خواجه اورسجی، محمدرضا جواهری

فدراسیون ورزش سه‌گانه

محمدعلی صبور یکی دیگر از روسایی است که دوره چهارساله‌اش به پایان رسیده‌است و بنا بر اعلام وزارت ورزش 27 آذرماه تکلیف فدراسیون ورزش سه‌گانه مشخص می‌شود، البته صبور با مجوز ایثارگری؛مجوز شرکت در انتخابات فدراسیون ورزش سه گانه را کسب کرده است.

اسامی نامزدهای نهایی این فدراسیون به این شرح است:مهران تیشه گران، مصطفی پور حسین، مهرانگیز حسین جمال، فرشاد دادفر، محمدعلی صبور، اکبر لطفی نسب اصل، عبدالمهدی نصیر زاده، علی‌اکبر حسن‌پور حیدری

فدراسیون کشتی

آخرین فدراسیونی که در روزهای پایانی آذرماه تکلیفش مشخص می‌شود فدراسیون کشتی است.اصلی‌ترین چهره نامزدهای ریاست این فدراسیون رسول خادم است که البته از شانس بالایی هم برخورددار است.به هر روی انتخابات فدراسیون کشتی با حضور خادم و عباس جدید ی دو چهره شناخته شده حسابی داغ است.

اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون کشتی به شرح زیر است: حمید بنی تمیم، احد پازاج، محمد رضا توپچی، عباس جدیدی، عبداله چمن گلی، رسول خادم،امین رشید لمیر، نقی کلانتری

تعیین تکلیف 5 رئیس فدراسیون در دی ماه؛

در دی ماه 96 هم شاهد برگزاری انتخابات هم خواهیم بود.اولین قرعه انتخابات این ماه به نام تکواندو خورده است که قرار است انتخابات آن در تاریخ 2 دی ماه برگزار شود. محمد پولادگر بعد از 17 سال که ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده دارد دوباره برای ریاست این فدراسیون نامزد شده‌است؛ پولادگر اگرچه مخالفان زیادی دارد اما از شانس بالایی هم برای انتخاب دوباره برخوردار است.

اسامی نامزدهایی که برای انتخابات فدراسیون تکواندو به شرح زیر است: حسین آئینه‌چی، شهرام الله‌آبادی، مسعود امینی، ناصر امینیان، مهران انصاری‌پور، سید محمد پولادگر، سیروس رضایی، علیرضا صیاد، اصغر فتحی، آرش فرهادیان، محمد قنبری، لقمان کشاورز، مختار کلانتری، جواد گل‌سرخی و جمشید محمدی سهرابی

فدراسیون نجات غریق و غواصی

حکومت 28 ساله مصطفی میرسلیم بر فدراسیون نجات غریق وغواصی 4 دی ماه به پایان می‌رسد و او باید در چهارم دی ماه صندلی خود را به شخص دیگری واگذار کند. البته میرسلیم خیلی تلاش کرد تا در انتخابات شرکت‌کند ولی آیین‌نامه جدید شرکت در انتخابات که در آن ذکر شده است داوطلبین ریاست فدراسیون‌های ورزشی باید حداکثر ۷۰ سال سن داشته باشند مانع از حضور دوباره او در انتخابات فدراسیون غریق نجات شد.

اسامی نهایی نامزدهای انتخاباتی این فدراسیون: فاطمه ابوالقاسمی، محمد رضی، احمد سعادتمند، عبدالعظیم عزیزخانی، نادر غنی زاده، احمد گواری، ایلخان نوری مازندرانی

فدراسیون بوکس

انتخابات فدراسیون بوکس هم در تاریخ 5 دی‌ماه برگزار می‌شود؛ احمد ناطق‌نوری مردادماه امسال در حالی که تنها چند ماه تا پایان دوره چهار ساله ریاستش در این فدراسیون باقی مانده بود، از سمت خود استعفا داد. ناطق‌نوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی تنها رییس فدراسیون بوکس ایران بوده که سابقه حدود ۲۷ ساله ریاست در این فدراسیون را دارد. بعد از ناطق نوری افشین داوری به عنوان سرپرست این فدراسیون مشخص شد که اتفاقا داوری هم از نامزدهای انتخابات فدراسیون بوکس است.

اسامی نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون بوکس به شرح زیر است:افشین داوری، روح الله حسینی، حسین ثوری، حسین فشی، دلاور صیامی، بهزاد کتیرایی، بدرالملوک کهرنگی، حمید توحیدی، علی کریمی فیروزجایی، فرهاد نیکوخصال

فدراسیون هاکی

بعد از بوکس نوبت به هاکی می‌رسد؛ فدراسیونی که 6 دی‌ماه مجمع انتخابی‌اش برگزار می‌شود و بهرام شفیع که ریاست این فدراسیون را برعهده دارد یا برای دومین بار رئیس این فدراسیون می‌شود و یا اینکه صندلی‌اش را به شخص دیگری واگذار خواهد کرد. شفیع البته این روزها زیر تیغ سازمان بازرسی کشور هم قرار گرفته است؛ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی باعث شده روسایی که این شرایط را دارند کنار بروند. او باید برای انتخاب دوباره‌اش شرایط ایثارگری داشته باشد که طبق قانون سازمان بازرسی، افرادی که از نهادهای دولتی برای مدارک ایثارگری معرفی می‌شوند، باید 6 ماه حضور متوالی و یا یک سال حضور متناوب در جبهه در پرونده خود داشته باشند.‌در حالی که بهرام‌ شفیع گزارشگر قدیمی صدا‌و‌سیما سابقه حضورش در جبهه نزدیک به 6 ماه آن هم به صورت متناوب برای تهیه گزارش بوده است و از همین روی شامل این قانون نمی‌شود به هر روی او امیدوار است در روزهای پایانی مجوز لازم را بگیرد.

دوره چهارساله شفیع در فدراسیون هاکی 16 آذرماه به پایان رسید و در حال حاضر هم 5 نامزد برای انتخابات این فدراسیون ثبت نام کردند که البته هنوز اسامی نهایی اعلام نشده است.

فدراسیون والیبال

وزارت ورزش و جوانان تاریخ برگزاری مجمع انتخابی والیبال را 7 دی‌ماه مشخص کرده‌است تا محمدرضا داورزنی که از سال گذشته به عنوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شده تا در این تاریخ جای خود را در فدراسیون والیبال به شخص دیگری بدهد. داورزنی در این مدت به عنوان سرپرست در فدراسیون مشغول به فعالیت بود.

اسامی نامزد های انتخابات ریاست فدراسیون والیبال به شرح زیر است: علی پور عروجی، احمد ضیایی، محمد شاهمرادی، علی نیکنام فر، علیرضا سلیمی آوانسر، امیر حسین منظمی، محمد تقی حسن زاده، بهنام محمودی، الهام رضایی، کریم فروزان

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو

آخرین فدراسیونی که تکلیفش در دی‌ماه مشخص می‌شود؛ فدراسیون شنا به ریاست محسن رضوانی است که قرار است انتخابات این فدراسیون 9 دی برگزار شود. او برای انتخابات هم ثبت‌نام کرده است و باید دید در چهارساله دوم باز هم می‌تواند رای مجمع را به دست بیاورد و سکان هدایت این فدراسیون را برعهده بگیرد یا خیر.

اسامی نامزدهای فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به شرح زیر است: وحید مرادی،حامد رضا خانی، محسن رضوانی، علی گرامی،مهرزاد خلیلیان،غلامحسین کریمی، رضا رجبی،امیرحسین آیت اللهی، مجید مشتاق عشق

چهار فدراسیون در لیست انتظار

در کنار این 12 فدراسیون که در آذر و دی‌ماه تکلیفشان مشخص می‌شود؛ فدراسیون چوگان و پرورش اندام هم در لیست انتطار هستند چرا که هنوز کار تایید صلاحیت‌ها افرادی که برای ریاست این دو فدراسیون ثبت نام کرده‌اند به پایان نرسیده اما طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان تا بیستم دی‌ماه هم انتخابات این فدراسون‌ها برگزار می‌شود.

البته فدراسیون بسکتبال هم هنوز کار ثبت‌نام از نامزدهایش به پایان نرسیده‌است؛ محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در سوم آذرماه به دلیل قانون سازمان بازرسی کشور مبنی بر عدم حضور بازنشستگان در دستگاه های دولتی از سمت خود استعفا کرد و نصرالله پریچهره به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد و فعلا هم این فدراسیون در حال ثبت نام از نامزدهای پست ریاست است.به گفته سرپرست فدراسیون بسکتبال برگزاری مجمع این فدراسیون هم خیلی زود برگزارمی شود.

بنابراین با این تکلیف 11 فدراسیون حداکثر تا ده دی‌ماه مشخص می شود و 3 فدراسیون دیگر هم تا 20 دی تعیین تکلیف خواهند شد تا وزارت ورزش و جوانان در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا و همچنین انتخابات کمیته ملی المپیک در آرامش به کارش ادامه دهد.

*لازم به ذکر است که 16 آذر خبر رفتن احمد شجاعی از فدراسیون تیراندازی با کمان به صورت رسمی اعلام شد؛ شجاعی قرار است به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار در اصفهان مشغول به کار شود و با این شرایط دیگر قرار نیست برای انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان ثبت نام کنند. اما هنوز در مورد تاریخ انتخابات این فدراسیون اخباری مخابره نشده است. محمدرضا داورزنی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان گفته است: «قرار بود انتخابات تیر و کمان انجام شود، به دلیل تغییراتی که لازم بود در اساسنامه صورت بگیرد انتخابات به تاخیر افتاد، وزارت ورزش و جوانان اساسنامه‌ای را می‌پذیرد که این اساسنامه مصوبه دولت را داشته باشد. »

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!

مهدی تاج درباره وضعیت این روزهای فوتبال ایران صحبت کرد.

طرفداری | مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره جلسه دیروز اعضای فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش در مورد ناهنجاری‌های اخیر فوتبال ایران صحبت گفت:

ما مکلفیم و دنبال این هستیم که بانوان در ورزشگاه‌ها بازی‌ها را از نزدیک ببینید، اما نه به هر قیمتی. در نامه وزیر ورزش به من هم، ایشان این مسئولیت را متوجه باشگاه‌ها دانستند که البته‌ ای اف سی، فیفا و قانون هم همین را می‌گوید که باشگاه‌ها باید خودشان از هوادارانشان پذیرایی و حضانت کنند. ما هم به باشگاه‌ها نامه زدیم که اگر آمادگی لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را ندارند، این کار را نکنید.  در بازی پرسپولیس و سپاهان یک فردی بی احترامی کرد که به شدت با او برخورد شد و کمیته ارکان قضایی فدراسیون او را ۱۰ سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کرد.  

او ادامه داد:

اقدامی جدی در حال برنامه ریزی است، با ثبت احوال هم صحبت شده و وزارت کشور هم به دنبال عملی کردن این موضوع است که از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش بنشیند و اساسنامه آن در کانون هواداران در حال تصویب است که هر باشگاهی باید کانون هواداران داشته باشد. این اساسنامه در حال اصلاح در شورای امنیت کشور است و لیگ آینده اگر این مولفه‌ها را نداشته باشد، ما لیگ را آغاز نخواهیم کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • کونسیسائو: اجازه دهید دور از سر و صدا بمانم!