Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:05:36 GMT

مردم مادرید در حمایت از قدس تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۴۲۹۲

مردم مادرید در حمایت از قدس تظاهرات کردند

مادرید- ایرنا- صدها تن از مردم مادرید ، تشکلهای کارگری و 50 سازمان همبستگی‌ با فلسطین ، سه شنبه شب در حمایت از قدس و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به سرزمین های اشغالی، در مقابل سفارت آمریکا در مادرید تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، در این تظاهرات که با عنوان «آمریکا هدف گیری می‌ کند ، صهیونیست شلیک می‌ کند» ، برگزار شد ، تظاهرکنندگان با به دست داشتن پرچم های فلسطین و کارتل هایی‌ با شعارهای مختلف علیه ترامپ به سر دادن شعارهایی‌ از جمله «قدس پایتخت فلسطین است» ، «رژیم صهیونیستی باید بایکوت شود» ، «صلح و آزادی برای فلسطین» ، «زنده باد مبارزه ملت فلسطین» ، «رژیم صهیونیستی رژیم تروریستی است» ، «سفارت آمریکا بهتر است بسته شود» و «ترامپ و اوباما آشغال آمریکایی هستند» ، پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سازماندهندگان این تظاهرات ، اعلام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر ، یک تهدید آشکار برای صلح و ثبات در منطقه و انکار وجود فلسطین در یک برنامه سیستماتیک نابودی ملت فلسطین است .
تظاهر کنندگان تاکید کردند که قدس همانند کرانه باختری رود اردن و غزه ، سرزمین های اشغال شده به طور نظامی از سوی رژیم صهیونیستی هستند و همه قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل خواهان خروج نیروهای اشغالگر از این سرزمین ها هستند .
سازماندهندگان تصریح کردندکه تصمیم ترامپ ، به معنی‌ حمایت از نقض حقوق بین المللی است و در این راستا خواهان حقوق ملت فلسطین برای ایجاد کشور خود و خروج نیروهای اشغالگر از تمامی سرزمین های الحاق شده هستند.
در پایان این تظاهرات، سازمان ها در بیانیه ای تاکید کردند که شهر قدس ، بخشی از رژیم صهیونیستی نیست و سازمان ملل ، بخش شرقی‌ این شهر را سرزمین های اشغال شده فلسطین از سوی این رژیم از زمان جنگ ۶ روزه ژوئن ۱۹۶۷ میلادی، قلمداد می‌ کند .
این سازمان ها افزون بر آن ، یادآوری کردند که شورای امنیت سازمان ملل ، طی‌ دو قطعنامه ۴۷۶ و ۴۷۸ ، قانون سال ۱۹۸۰ رژیم صهیونیستی را که قدس را به عنوان پایتخت ابدی و غیر قابل تقسیم خود قلمداد می‌ کند، محکوم کرد .
آنها به همین دلیل ، تصمیم ترامپ را نقض حقوق و قوانین بین المللی قلمداد کرده و از دولت های اسپانیا و اتحادیه اروپا خواستندکه به دلیل عواقب منفی‌ برای همزیستی‌ ملت ها و صلح جهانی‌ ، آن را رد کرده و از وی بخواهند که به قوانین بین المللی احترام بگذارد .
شبک**1708**اروپام *4*491**انتشار: علیرضا ارشادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا

ایسنا/فارس در پی حرکت و تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا، بسیج اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز بیانیه‌ای در حمایت از این حرکت به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین

قریب به ۷ ماه از شروع فصل جدید جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم بی‌گناه فلسطین می‌گذرد؛ این ملت مظلوم که ۷۵ سال است تحت شکنجه، کشتار و وحشی‌گری رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی قرار دارند.

با شهادت حدود ۴۰ هزار زن، مرد و کودک فلسطینی، جهان با خوی خبیث و سراپا رذالت رژیم صهیونیستی آشنا شده است. اکنون در سراسر جهان و حتی دانشگاه های آمریکا، نوای آزادی فلسطین و توقف کشتار و نسل کشی مردم فلسطین به گوش می‌رسد.

اینک، در این لحظه تاریخ‌ساز و در زمانی که تمام دنیا، پوشالی بودن آزادی و دموکراسی غربی را با حمایت بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی و سرکوب وحشیانه دانشجویان خواهان آزادی فلسطین در جلوی چشم خود می‌بیند، ما اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز، ضمن محکوم کردن چندباره جنایات رژیم صهیونیستی، همبستگی عمیق خود را با دانشگاهیان بیدار و آزاده کشور آمریکا ابراز کرده و اعلام می‌داریم هدف و راه مقدس شما امروز قلوب مردم جهان را تسخیر کرده و نشان داده که مسئله فلسطین، متعلق به همه آزادگان جهان است.

همچنین از اساتید و دانشجویان دیگر دانشگاه‌های ایران و دانشگاهیان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی خواستاریم تا در ادامه این حرکت شجاعانه، موضع خود را در قبال فلسطین مستحکم‌تر و با صدای هرچه رساتر بیان و ابراز دارند و همچنین از دولت‌های خود قطع شریان‌های اقتصادی و سیاسی این رژیم ناپاک را خواستار شوند. علاوه بر این، از دولت و وزارت خارجه خواستاریم تا پشتیبانی اساتید و دانشجویان دانشگاه های ایران، از این حرکت رهایی‌بخش دانشگاه‌های آمریکا را با کمک دیپلماسی فعال خود، به گوش این دانشجویان و تمامی جهانیان برسانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است