Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@23:27:53 GMT

کاهش ۱۲درصدی واردات در سمنان در سالجاری

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۴۵۳۹

کاهش ۱۲درصدی واردات در سمنان در سالجاری

استان‌ها > سمنان - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از کاهش ۱۲ درصدی واردات به این استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، حمیدرضا مداح در چهارمین جلسه کار گروه توسعه صادرات استان گفت: در هشت ماهه نخست سالجاری میزان ۱۴۶۰۰ تن کالا از گمرک استان ترخیص گردیده است که ارزش دلاری آن بیش از ۴۲ میلیون دلار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عمده کالاهای وارداتی را شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها و مواد اولیه کارخانجات عنوان کرد که از ۲۲ کشور جهان به گمرک استان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش نشان می دهد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در بخش دوم گزارش خود به افزایش صادرات استان در سالجاری اشاره کرد و تصریح کرد: در هشت ماهه سال ۹۶ میزان ۲۸۱هزار و ۴۲۹ تن کالا از گمرک استان صادر شده است که ارزش دلاری آن به بیش از ۱۱۹ میلیون دلار می رسد.
این مقام مسئول با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی ۴۲۳ دلار است ، اظهار کرد: کالاهای استان به ۳۷ کشور جهان صادر می شود که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر دلاری ۲۶ درصد افزایش داشته است.
وی سهم واحد های خرد و کوچک استان از کل صادرات را ۱۹ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: در سالجاری ۱۲ واحد تولیدی خرد و کوچک استان به ارزش بیش از ۲۲ میلیون دلار کالا صادر کرده اند که این رقم تحقق ۶۴درصدی میزان هدفگذاری برای واحدهای کوچک و خرد را نشان می دهد.
حمیدرضا مداح در پایان ضمن ارائه گزارشی از برش استانی پروژه اقتصاد مقاومتی بر تقویت و توانمندسازی و توسعه بنگاه های خرد ، کوچک و متوسط استان با هدف افزایش صادرات غیر نفتی تاکید کرد.

 

46

کلید واژه‌ها : استان سمنان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان