Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، در نشست با اعضای ستاد بازسازی مناطق زلزله زده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تدوین و تصویب نقشه راه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین عسکریان ابیانه اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در مناطق غربی استان کرمانشاه، وزارت علوم اقدام به تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله زده، ذیل سه کمیته راهبری، علمی – فنی و علمی – فرهنگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته راهبری، وظیفه هدایت و راهبری استراتژیک کلیه فعالیت‌های حوزه بازسازی را در کنار جمع‌آوری، تجمیع و آماده‌سازی کمک‌های نقدی و غیرنقدی این حوزه را از طرف دانشگاهیان و یا خیرین آموزش عالی کشور برعهده دارد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، درخصوص محورهای فعالیت کمیته علمی – فنی تصریح کرد: این کمیته به بررسی، تحلیل، شناسایی، نظارت و تدوین مستندات مورد نیاز علمی – فنی حوزه بازسازی و انتخاب روستا و مدرسه نمونه‌ای الگو و همچنین نظارت علمی – فنی بر این موارد تا حصول نتایج مورد نظر ستاد بازسازی وزارت علوم با محوریت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله می‌پردازد.

وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت بالای مسائل فرهنگی و اجتماعی و نیز مسائلی از جنس امور همراهی و مشارکت اجتماعی آسیب‌دیدگان در فرآیندهای معطوف به بازسازی و بهره‌برداری مناسب از این فعالیت‌ها و مدل‌های تدوین شده، کمیته علمی – فرهنگی با وظیفه انجام بررسی‌ها، تجمیع مطالعات، انسجام‌بخشی به پیشنهادات دانشگاهیان کشور در این حوزه و تدوین مجموعه الزامات و مستندات پایه برای ارائه به طراحان و مجریان، نظارت بر حسن اجرا و پایش اهداف نهایی حوزه بازسازی روستا و مدرسه الگو با محوریت دانشگاه رازی کرمانشاه تشکیل شد.

دکتر عسکریان ابیانه خاطرنشان کرد: پس از اعلام آمادگی خیرین حوزه فعالیت‌های آموزش عالی، نسبت به بازسازی یک روستا از ابتدا تا انتها، ایده بازسازی یک روستای مقاوم، ایمن، پویا و پایدار، به منظور الگو قرار گرفتن در امر بازسازی همه روستاهای دیگر و نیز یک مدرسه با همین مشخصات و البته با کارکردهایی نظیر مرکز محله‌ای نجات و امداد در زمان بحران، مدنظر قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این نشست با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و معاونان اداری، مالی تعدادی از دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟

صمد نژاد ابراهیمی، درباره استفاده از پژوهش های حوزه علوم انسانی در حل مسائل کشور گفت: علوم انسانی بخش تاثیرگذار در بخش پژوهش و کیفیت زندگی است. فرهنگ، تمدن و نوع رفتار افراد به علم انسانی مربوط است. به صورت کلی استراتژیک حرکت ما را تعیین می کند. استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشور درصد پایینی دارد؛ اما در حوزه استراتژیک، علم و فناوری و خط مشی و حکمرانی متخصصان خوبی درکشور داریم که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از علوم انسانی خیلی اوقات درست حمایت نشده یا مسیر به درستی ترسیم نشده است. علوم انسانی در برخی حوزه ها با مشکلات جدی مواجه است. خیلی از افراد به دلیل عدم تصور از مشاغل مربوط به فلسفه ادبیات و جامعه شناسی تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ندارند. برای این موضوع از سطح وزارت آموزش و پرورش تا وزارت علوم باید فرهنگ سازی شود.

نژاد ابراهیمی درباره افزایش پژوهانه اعضای هیئت علمی نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه، بندی به نام آیین نامه جامع پژوهانه وجود دارد که در آن پژوهانه اعضای هیئت علمی افزایش یافته است با ابلاغ این برنامه این آیین نامه اجرا می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نشریات علمی پرداخت و گفت: چاپ مقالات در سطح بین الملل مشروط به پرداخت هزینه است و این موضوع برای ما سخت شده است. به همین دلیل، می خواهیم از پتانسیل نشریات داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر تعداد ۱۶۰۰ نشریه وجود دارد که در کمیسیون نشریات وزارت علوم به آن ها اعتبار داده می شود.

مدیر کل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، گفت: یکی از سیاست  های ما بین المللی کردن این نشریات است تا مطالب نشریات داخلی در سطح دنیا دیده شود. در حال حاضر ۱۶۰ نشریه در پایگاه بین المللی نمایه شده است. از این تعداد، ۳۳ نشریه در حوزه علوم انسانی است که به مسائل فرهنگی و تمدنی کشور مربوط می شود.  با بین المللی شدن  این نشریات، مقالات ایرانی در دنیا هم‌دیده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟