Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر عسکریان ابیانه اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در مناطق غربی استان کرمانشاه، وزارت علوم اقدام به تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزله زده، ذیل سه کمیته راهبری، علمی – فنی و علمی – فرهنگی کرده است.

وی افزود: کمیته راهبری، وظیفه هدایت و راهبری استراتژیک کلیه فعالیت‌های حوزه بازسازی را در کنار جمع‌آوری، تجمیع و آماده‌سازی کمک‌های نقدی و غیرنقدی این حوزه را از طرف دانشگاهیان و یا خیرین آموزش عالی کشور برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، درخصوص محورهای فعالیت کمیته علمی – فنی تصریح کرد: این کمیته به بررسی، تحلیل، شناسایی، نظارت و تدوین مستندات مورد نیاز علمی – فنی حوزه بازسازی و انتخاب روستا و مدرسه نمونه‌ای الگو و همچنین نظارت علمی – فنی بر این موارد تا حصول نتایج مورد نظر ستاد بازسازی وزارت علوم با محوریت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله می‌پردازد.

وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت بالای مسائل فرهنگی و اجتماعی و نیز مسائلی از جنس امور همراهی و مشارکت اجتماعی آسیب‌دیدگان در فرآیندهای معطوف به بازسازی و بهره‌برداری مناسب از این فعالیت‌ها و مدل‌های تدوین شده، کمیته علمی – فرهنگی با وظیفه انجام بررسی‌ها، تجمیع مطالعات، انسجام‌بخشی به پیشنهادات دانشگاهیان کشور در این حوزه و تدوین مجموعه الزامات و مستندات پایه برای ارائه به طراحان و مجریان، نظارت بر حسن اجرا و پایش اهداف نهایی حوزه بازسازی روستا و مدرسه الگو با محوریت دانشگاه رازی کرمانشاه تشکیل شد.

دکتر عسکریان ابیانه خاطرنشان کرد: پس از اعلام آمادگی خیرین حوزه فعالیت‌های آموزش عالی، نسبت به بازسازی یک روستا از ابتدا تا انتها، ایده بازسازی یک روستای مقاوم، ایمن، پویا و پایدار، به منظور الگو قرار گرفتن در امر بازسازی همه روستاهای دیگر و نیز یک مدرسه با همین مشخصات و البته با کارکردهایی نظیر مرکز محله‌ای نجات و امداد در زمان بحران، مدنظر قرار گرفت.

این نشست با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله و معاونان اداری، مالی تعدادی از دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یاسر رهبردین در این بازدید، با حضور در روستاهای خنجر خان و مرتضی قلی کندی، اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله و زیرساخت های خدماتی از جمله تامین آب شرب این روستاها را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از نحوه تامین آب شرب این روستاها اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و بروز خسارت به چاه تامین کننده آب شرب روستاهای خنجر خان و موسی قلی کندی با مساعدت استاندار آذربایجان غربی، در کوتاهترین زمان ممکن حفر و تجهیز چاه ها انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 یداله سلطانی گفت :شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از اولین روز وقوع زلزله در روستاهای مذکور حضور داشت و به امداد رسانی و حل مشکلات آب شرب پرداخت.

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور