Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:58:40 GMT

شکست جمهوریخواهان در «آلاباما»/ ترامپ از رو نرفت!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۵۷۵۲

شکست جمهوریخواهان در «آلاباما»/ ترامپ از رو نرفت!

نامزد جمهوریخواه به‎رغم برخورداری از حمایت کاخ سفید، رقابت برای کسب کرسی سنا را به حریف دموکرات واگذار کرد حال‎آنکه ترامپ ضمن تبریک به فرد برنده، مدعی شد: این پایان ماجرا نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، نتیجه انتخابات سنا برای کسب کرسی ایالت «آلاباما» به‌رغم تبلیغات گسترده دونالد ترامپ به نفع نامزد جمهوریخواه، با پیروزی «داگ جونز» نامزد دموکرات، پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به این ترتیب، جونز نخستین دموکراتی می‌شود که در ۲۵ سال گذشته، موفق به کسب چنین جایگاهی شده است.

با انتخاب جونز ۶۳ ساله، جمهوریخواهان که اکثریت سنای آمریکا را به دست دارند، متحمل شکست سنگینی شده و نسبت جمعیتی آنها در مقایسه با دموکرات‌ها با یک رقم کاهش به ۵۱ کرسی در برابر ۴۹ کرسی تغییر می‌یابد.

گفتنی است «روی مور» رقیب جمهوریخواه جونز، با اتهام فساد اخلاقی و آزار جنسی مواجه است و به‌همین دلیل ترامپ هم که دست‌کمی از وی ندارد؛ برای حفظ کرسی مهم ایالت آلاباما، به کمک مور شتافت.

این درحالی است که چندی پیش، کاخ سفید در رد اتهامات جنسی مطرح شده علیه ترامپ، گفته بود: مردم آمریکا با انتخاب ترامپ به اتهامات فساد اخلاقی وی پاسخ دادند!

به‌این‌ترتیب، عدم انتخاب مور آن‌هم علیرغم حمایت ترامپ، می‌تواند نشان از دلسردی مردم آمریکا از بابت رفتار دولتمردان جمهوریخواه باشد.

با این‌حال، ترامپ کوتاه نیامده و ظرف چند دقیقه پس از اعلام نتایج انتخاباتی آلاباما، در پیامی توئیتری به جونز تبریک گفت.

وی نوشت: به داگ جونز برای پیروزی در این نبرد دشوار تبریک می‌گویم. مردم آلاباما محشر هستند و طولی نمی‌کشد که جمهوریخواهان دوباره شانس خود را برای کسب این کرسی امتحان می‌کنند. مبارزه هرگز تمام نمی‌شود!

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • ترکیب اصلی اورتون-لیورپول: نبرد برای بقا و قهرمانی
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟