Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@13:26:23 GMT

شرایط حذف پیشوند یا پسوند از نام خانوادگی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۴۵۲

شرایط حذف پیشوند یا پسوند از نام خانوادگی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور شرایط حذف پسوند و پیشوند نام خانوادگی را اعلام کرد.

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره شرایط حذف پسوند و پیشوند نام خانوادگی، گفت: در صورتیکه نام خانوادگی ترکیبی از یک واژه و نام محل یا مکان باشد مانند صالحی کرهرودی و یا نام خانوادگی ترکیبی از یک واژه و نام حِرَف باشد مانند حسنی خیاط‌باشی افراد می‌توانند نسبت به حذف پسوند اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌چنین در صورتیکه نام خانوادگی ترکیبی از واژه و نام یک ایل یا طایفه باشد مانند قاسمی شاهسون افراد می‌توانند نسبت به حذف آن اقدام کنند.

به گفته ابوترابی؛ این قوانین برای حذف پیشوند و پسوند یکسان است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: افراد متقاضی برای حذف پیشوند و پسوند نام خانوادگی باید توجه داشته باشند زمانی می‌توانند از قوانین فوق استفاده کنند که حذف پسوند و پیشوند، نام خانوادگی آنها را بی‌معنا نکند؛ زیرا در غیر این‌صورت حذف امکان‌پذیر نیست.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی

معلم در واقع به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی است که نام او برای همیشه خواهد ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اردیبهشت در تقویم کشور یادآور سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است که به عنوان روز معلم نامگذاری شده است؛ روزی که برای پاسداشت و قدردانی از یک عمر زحمت و تلاش انسان‌های بی‌توقع و متواضعی است که خود سوختند، شعله شدند و هنرشان را به ما آموختند.

 

هر ساله متناسب با این ایام برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود، در همین زمینه؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با تبریک روز معلم به همه معلمان، فرهنگیان و جامعه آموزش‌وپرورش کردستان اظهار داشت: شهید مطهری جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارند و توانست با اشراف بر شریعت و اندیشه‌هایش ایمان دینی را به گونه‌ای تبیین کند که پاسخ‌گوی عصر کنونی باشد. 

هاشم ناظمی‌جلال گفت: ما معلمان و فرهنگیان بسیار خوشحال هستیم که روز معلم به یاد این معلم فرزانه در کشور اسلامی هر ساله برنامه‌های متنوعی در سطح کشور و استان برگزار می‌شود. امسال نیز برنامه‌های متعددی متناسب با ایام پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

وی شعار محوری امسال را "همه ما مدیون توییم، مدرسه قوی، ایران قوی خواهیم داشت" خواند و افزود: معلم در واقع به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی است که نام او برای همیشه با دیروز، امروز و فردای اهل خرد و اندیشه همراه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از زحمات همه معلمان 16 منطقه آموزشی سطح استان قدردانی کرد و ابراز داشت: همواره قدردان تلاش‌های این عزیزان و بیاد پیشکسوتان و زحمت‌کشان عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

ناظمی‌جلال به روزشمار بزرگداشت هفته معلم، اشاره کرد و بیان داشت: چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه با عنوان نور مطهر، پنجشنبه فرزانه زمان، جمعه ایثار به‌توان تو، شنبه 15 اردیبهشت‌ماه محور جامعه، یکشنبه پا جای پای انبیا، دوشنبه پاک‌جوهران و سه‌شنبه آخرین روز، آینده در دستان تو، نام‌گذاری شده است.

به گزارش تسنیم؛ دیدار معلمان نمونه کشوری و استانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در امروز، دیدار با نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، تقدیر از معلمان، تکریم و دیدار معلمان بازنشسته، پنج‌شنبه غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، برپایی میز خدمت در نماز جمعه شهرستان‌ها، سخنرانی و ارائه گزارش، برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم در همه شهرستان‌ها، حضور معلم‌های نمونه در برنامه‌های مختلف تلویزیونی صداوسیما و نشست‌های پرسش و پاسخ در مدارس از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته معلم در کردستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • معلم به‌یادماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • پیاده روی خانوادگی در شهمیرزاد
  • نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!
  • جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • چرا پسوند باشگاه استقلال را تغییر دادند؟
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟