Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@21:19:15 GMT

آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با کره‌شمالی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۶۶۹

آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با کره‌شمالی هستیم

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته طی سخنانی در شورای آتلانتیک در واشنگتن، اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا آماده است در صورت تمایل کره‌شمالی، با این کشور مذاکره کند.
تیلرسون افزود، پیونگ‌یانگ بایستی سر میز مذاکره بنشیند و آمادگی‌اش را برای تغییر رویکردش درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن به «مدتی آرامش» برای مذاکره نتیجه‌بخش با پیونگ‌یانگ دارد و می‌تواند طی دیداری احتمالی «نقشه راهی» برای حل و فصل اوضاع تدوین کند.

وی در عین حال افزود، ارتش آمریکا آمادگی دارد به هرگونه تهدید قوی کره‌شمالی پاسخ دهد و نیروهای مسلح آمریکا نیز اوامری دریافت کردند مبنی بر این‌که «مجموعه کاملی از طرح‌های فوق‌العاده و سودمند آماده کنند.»رکس تیلرسون در ادامه خطاب به کره‌شمالی گفت: «در صورتی‌که شما تمایل داشته باشید ما آماده گفت‌وگو هستیم.» وی افزود، کره‌شمالی بایستی «آماده انتخاب کردن» باشد.

مشخص نیست این اظهارات رکس تیلرسون نشانه تغییر در سیاست آمریکا در قبال کره‌شمالی است، یا این‌که موضع شخصی خود وزیر خارجه آمریکا است. تیلرسون پیشتر در اکتبر گذشته از بررسی فرصت‌های احتمالی برای گفت‌وگوی مستقیم با مقام‌های کره‌شمالی خبر داد، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به این اظهارات او گفت: «تلاش برای مذاکره با کره‌شمالی را اتلاف وقت است.»

کره‌شمالی تاکنون خیلی روشن نشان داده است تا زمانی‌که توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را با سلاح هسته‌ای به دست نیاورد، تمایلی به مذاکره با واشنگتن ندارد.در تازه‌ترین اظهارات از این‌‌دست، «کیم‌جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، عصر دیروز اعلام کرد که هدف کشورش این است که «قوی‌ترین قدرت هسته‌ای در جهان باشد.»

کیم‌جونگ اون این اظهارات را در جمع کارکنان مشارکت‌کننده در آزمایش اخیر موشک بالستیک کره‌شمالی مطرح کرد.
پیونگ‌یانگ معتقد است که قادر است موشک‌هایی تولید کند که سرتاسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد.خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که کیم‌جونگ اون در این سخنرانی‌اش گفت: «پیونگ‌یانک با موفقیت، پیشرفت خواهد کرد و ثابت می‌کند که قوی‌ترین قدرت هسته‌ای و نظامی در جهان است.»

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم