Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزشی این استان در سه سال گذشته گفت: در سالجاری ۲ میلیارد ریال به توسعه زیرساخت‌های ورزشی این استان اختصاص یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ا ز موج ما؛ حیدرعلی کامیاب عصر امروز در جلسه شورای عالی ورزش همگانی فارس با قدرانی از توجه استاندار به ورزش استان فارس اظهار داشت:در وزارت ورزش مهم‌ترین رسالت بالابردن سهم ورزش و سلامت در جامعه است که در طول دولت یازدهم برنامه ورزش استان فارس نیز بر این اساس و برنامه مشخص دنبال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه منابع انسانی ورزش در فارس غنی نیست و بخش زیادی از آن را تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌دهند گفت: در مجموع ۳۸۰ نیرو در اداره کل ورزش و جوانان فارس فعال هستند که امور مختلف و مرتبط با ورزش را دنبال می‌کنند.

 باشگاه ۱۰۰ درصد دولتی نداریم

کامیاب خاطرنشان کرد: در استان فارس ۷۴۷ باشگاه فعال است که تمام این باشگاه‌ها به صورت خصوصی فعال بوده و در این استان باشگاه ۱۰۰ درصد دولتی نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به سهم اعتبارات ورزش استان از محل اعتبارات ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده در بخش ورزش کشور سهم فارس ۵۰ میلیارد تومان است.

کامیاب همچنین از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۶ به زیرساخت‌های ورزش استان خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار به طرح‌های نیمه تمام اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان امسال این طرح‌های نیمه تمام به پایان برسد.

اضافه شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی فارس طی سه سال

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی فارس اضافه شده است افزود: با افزایش این مساحت سرانه ورزش به به نیم‌متر رسیده که باید بر اساس استانداردهای لازم به یک متر برسد.

کامیاب تصریح کرد: تا قبل از دولت یازدهم میزان فضای ورزشی در فارس یک میلیون و ۶۲۰ هزار مترمربع که چند سال گذشته به رشد مناسبی دست یافته‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان کرد: ورزش استان فارس در قهرمانی رتبه چهارم، بانوان رتبه اول، همگانی رتبه دوم فرهنگی و آموزشی رتبه اول و در حوزه حقوقی رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

کامیاب با بیان اینکه در مجموع اداره کل ورزش و جوانان فارس رتبه سوم کشور را در سال ۹۵ به خود اختصاص داد افزود: در هشت ماه گذشته چهار میلیارد تومان به هیئت‌های ورزشی و باشگاه‌ها کمک بلاعوض شده است که در مجموع میزان این کمک‌ها در چند سال گذشته به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در مورد اداره مکان‌های ورزشی نیز گفت: ۸۰۰ مکان ورزشی در فارس فعال است که بخش عمده این مکان های ورزشی توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

در این نشست محسن سالاری معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز به تشریح برنامه چهارساله این اداره کل با عنوان برنامه راهبرد ورزش فارس به عنوان چشم انداز ورزش این استان پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: از محل اعتبارات وزارت کشور سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رونق اقتصاد دانش بنیان به ۲۵ استان کشور به ویژه اردبیل اختصاص یافت. - اخبار استانها -

یوسف عباسپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اردبیل، با اشاره به اینکه استان اردبیل با ارتقای 22 پله ای در توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال گذشته در صدر استان‌های کشور قرار گرفت، اظهار داشت: اعتبار ویژه وزارت کشور برای رونق اقتصاد دانش بنیان در اختیار استان‌ها قرار گرفت که در زمینه اردبیل توانست با برنامه‌ریزی درست و مدون گام های اساسی را در راستای توسعه اقتصاد دانش محور بردارد.

وی گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان اردبیل که ریاست آن بر عهده استاندار اردبیل و دبیرخانه آن بر عهده پارک علم و فناوری اردبیل است توانست رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور در سال گذشته را کسب کند.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: مطابق دستورات مقام معظم رهبری در تهیه و تدوین نقشه راه دانش بنیان کردن اقتصاد ملی و برنامه عملیاتی کردن آن وزارت کشور، آئین نامه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین وزارت کشور را به استانداران صادر و ساز و کار اجرای آن را نیز ابلاغ کرد.

عباسپور بیان کرد: این اقدام سبب شد تا حرکتی فراگیر و نظام‌مند در زمینه اقتصاد دانش بنیان در کشور ایجاد شده و فعالیت های گسترده و مفیدی را در استان‌ها مختلف شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در ادامه این مسیر شاخص های جدید و به روز رسانی شده به منظور ارزیابی استان ها تهیه و استان ها در سال 1402 نیز ارزیابی شدند.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: گزارش ارزیابی عملکرد استان ها در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان مروری بر دستاوردها و پیشرفت های حاصل شده در ترویج و توسعه اقتصاد دانش بنیان در هر یک از استان ها را ارائه می دهد.

عباسپور تصریح کرد: این گزارش ابتکارات و پروژه‌های اجرا شده توسط ستاد اقتصاد دانش بنیان استان را برای حمایت از دوره گذار فعلی به اقتصاد دانش بنیان در آن استان را برجسته می کند و تأثیر این تلاش ها را بر بخش های مختلف از جمله فناوری، آموزش و صنعت نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین در این گزارش ها شاخص های کلیدی عملکرد برای ارزیابی اثربخشی فعالیت های بازیگران اقتصاد دانش بنیان ارائه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: در این ارزیابی ها در نهایت استان اردبیل بهترین عملکرد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را در بین استان های کشور کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • ۲۳ میلیارد تومان برای پاداش قهرمانان کشتی درسال ۱۴۰۲ اختصاص یافت
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • تبریز میزبان نشست ملی هم اندیشی رؤسای گروه‌های توسعه ورزش همگانی
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش