Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري شبستان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر از افتتاح دوازدهمين نمايشگاه كتاب با حضور ۳۰۰ ناشر ملي و استاني در ۱۶۰ غرفه با ۳ هزار و ۵۰۰ عنوان كتاب «پزشكي، عمومي، دانشگاهي، قرآني، حقوقي، كشاورزي، علمي، كودك و نوجوان» در مركز استان خبرداد.

حميده ماحوزي، دبير شوراي فرهنگ عمومي و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر در گفتگو با خبرگزاري شبستان در بوشهر، با بيان اينكه بايد فرهنگ مطالعه در جامعه نهادينه شود، اظهار داشت: توجه افراد جامعه به مطالعه مفيد و كتابخواني تأثير مثبتي بر فرهنگ عمومي جامعه دارد و ترويج فرهنگ مطالعه و علم آموزي باعث كاهش آسيب هاي اجتماعي مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبير شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر با اشاره اينكه نقش مطالعه در ارتقاي فرهنگ جامعه مؤثر است، افزود: مطالعه كتاب با فرهنگ جامعه به صورت مستقيم در ارتباط است و كتابخانه هاي كانون هاي فرهنگي و هنري مستقر در مساجد محلات بهترين ظرفيت ها موجود براي جامعه هدف و به ويژه جوانان و نوجوانان است.

 

وي از افتتاح و آغاز بكار دوازدهمين نمايشگاه كتاب استان بوشهر خبرداد و گفت: اين نمايشگاه با حضور 300 ناشر ملي و استاني در 160 غرفه با 3 هزار و 500 عنوان كتاب «پزشكي، عمومي، دانشگاهي، قرآني، حقوقي، كشاورزي، علمي، كودك و نوجوان» از (23 آذر) به مدت يك هفته در محل سالن نمايشگاه بين المللي شهرستان بوشهر افتتاح خواهد شد.

 

ماحوزي ادامه داد: ساعات بازديد دوازدهمين نمايشگاه كتاب براي علاقمندان هم استاني از ساعت 15 الي 21 مي باشد و از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر ميزان 20 درصد تخفيف براي خريداران كتاب با بن كتاب كه در نمايشگاه توسط شعبه بانك شهر مستقر در نمايشگاه صادر مي شود در نظر گرفته شده است و ناشران ملي نيز ميزان 10 الي 15 درصد تخفيف از ناحيه آنها داده شده است.

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر يادآور شد: كساني كه در نمايشگاه، بن كتاب را از شعبه بانك شهر تهيه كردند و موفق به خريد كتاب از نمايشگاه نشدند، مي توانند از (28 آذر) به مدت 15 روز از كتاب فروشي هاي سطح استان، كتاب خريداري كنند.

 

وي با اشاره به اينكه روزانه 3 برنامه جانبي «قرآني، فرهنگي، ادبي، هنري» در دوازدهمين نمايشگاه كتاب استان بوشهر برگزار مي شود، بيان داشت: در كافه بازار «اپليكيشن نمايشگاه بوشهر» جهت تسهيل در جستجوي عناوين كتاب و ناشران طراحي شده است كه علامندان و خريداران مي توانند اين نرم افزار را از ميز خدمت و پاسخگويي در محل نمايشگاه تهيه كنند.

 

دبير شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر در پايان گفت: مراسم افتتاحيه پنجشنبه (23 آذر) ساعت 15 با حضور احمدي، مديركل حوزه وزارتي و مشاور ارشد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آيت الله صفايي بوشهري نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي و امام جمعه بوشهر، عبدالكريم گراوند استاندار بوشهر در محل نمايشگاه هاي بين المللي بندر بوشهر برگزار خواهد شد و در اين مراسم از يكي از كتاب تازه نشر به قلم آيت الله صفايي بوشهري رونمايي مي شود.

پایان پیام/518

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای وقف گفت: شعاری که سال‌ها تکرار شد به عنوان میراث ماندگار در حوزه وقف به جهت تمرکز اولویت در حوزه دانش و توسعه دانش و رسیدن به مرز فناوری در این نمایشگاه قابل مشاهده است. در حوزه‌های علوم زیستی، دفاعی، هوش مصنوعی و علوم پزشکی در کنار مباحثی مانند فقه که مورد توجه بوده شاهد رشد و پیشرفت خوبی هستیم.

وی اظهار کرد: لازم است از تلاش‌های ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر و تشکر کنیم که نظارت به فردا و حوزه‌هایی که زندگی آینده بشر را دستخوش تحول قرار می‌دهد دارند و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این زمینه دنبال می‌کنند. طبیعتاً همه مجموعه‌های کشور باید مطابق سندهای توسعه پنج ساله به دانش بنیان شدن محصولات و سرمایه گذاری ها فکر کنند و طبیعتاً این الگو را می‌توانند مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: همه مؤمنان که می‌خواهند بعد از این دنیای فانی سرمایه‌هایشان به رشد و نمو برسد و ماندگار شود اگر بتوانند حوزه نگرشی خود را از وقف زمین و ملک و اموالی که برای امور دینی در نظر گرفته شده توسعه دهند و برای تولید قدرت امت اسلام و حکومت اسلامی برنامه ریزی کنند حتماً می‌تواند به ماندگارتر شدن موقوفات کمک کند. ما نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم و وقف در حوزه دانش بنیان می‌تواند نوید بخش باشد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به جهت ارتباط تنگاتنگی که با سازمان اوقاف دارد یک ظرفیت خوبی برای معرفی این حوزه‌های جدید توسعه وقف دارد و ما اینجا حضور پیدا کردیم که با این دستاوردها آشنا شویم که بتوانیم از طریق شبکه تبلیغی که در سراسر کشور گسترش پیدا کرده در سطح خوبی معرفی کنیم.

کد خبر 6090636 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است