Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در نشست علنی امروز چهارشنبه (22 آذرماه 96) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون فرهنگی درباره اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان توسط حجت‌الاسلام احد آزادیخواه قرائت شد. 

این گزارش پس از قرائت در صحن علنی مجلس، با 150 رای موافق، 25 رای مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 224 نفر برای رسیدگی به تخلفات قانونی دولت به قوه قضاییه ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، کمیسیون فرهنگی با بررسی کارشناسی اعلام کرد که هیأت وزیران نهم با تصویب آئین نامه صندوق اشتغال، ازدواج با مسکن مهر امام رضا(ع) در تاریخ 1 مردادماه 86 و به ویژه در ماده یک آن که حکم به ادغام صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال روستایی، صندوق اندوخته ازدواج جوانان و صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی و تأسیس صندوق امام رضا شده است و به انحراف از قانون مصوب مجلس شده و به تبع آن ماده 1 و 2 قانون تسهیل ازدواج جوانان اجرایی نشده و احکام ماده 11 و 12 یعنی تهیه و تصویب آئین‌نامه اجرایی قانون و تهیه گزارش اجرای قانون و تقدیم به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صورت نپذیرفته است. این مسئله در دولت دهم نیز ادامه پیدا کرده و علی‌رغم تغییر رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم کماکان احکام این مواد اجرا نشده‌اند. 

در ادامه گزارش آمده است، لازم به ذکر است معان اول رئیس‌جمهور وقت در تاریخ 1 مرداد ماه 85 یعنی یک سال پیش از تصویب آئین‌نامه صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا به تصمیم نماینده ویژه رئیس‌جمهور مبلغ 3200 میلیارد ریال از محل اعتبار هزینه‌ای جاری ردیف 503865 با عنوان «صندوق اندوخته ازدواج جوانان ـ موضوع قانون تسهیل ازدواج» را دراختیار صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا(ع) قرار می‌دهد و پس از مبادله موافقتنامه و برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.  

این گزارش همچنین عنوان می‌کند که در زمان استعلام نحوه و میزان قانون توسط کمیسیون فرهنگی، وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در ماده 3 و وزیر اقتصادی دولت یازدهم در بند «ب» ماده 4 و وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی دولت یازدهم در ماده 10، احکام قانون را اجرا نکرده‌اند، لذا کمیسیون فرهنگی درخواست ارسال پرونده به قوه قضائیه و رسیدگی به تخلفات قانونی مسئولان فوق‌الذکر را دارد. 

براساس این گزارش، تخلفات دولت در خصوص اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان و استنکاف از آن گزارش شده است که بعد از موافقت نمایندگان، با درخواست کمیسیون فرهنگی برای ارسال پرونده به قوه قضائیه و رسیدگی به تخلفات مسئولان فوق‌الذکر را دارد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام متقی فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در گرگان با اعلام این خبر گفت : این ستاد با هدف ارائه ارزان خدمات ازدواج جوانان تشکیل شده است و خدمات مربوط به ازدواج به صورت ارزان در اختیار جوانان قرار می گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس