Web Analytics Made Easy - Statcounter

انزلی - ایرنا - در راستای تحقق سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی، مرکز شکوفایی شرکت های نوآور و دانش بنیان منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به ایرنا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به فعالیت 23 شرکت دانش بنیان در این منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: این سازمان در بخش های تولید محصول، بازاریابی و صادرات محصولات دانش بنیان مشوق ها و طرح های حمایتی خود را ارائه داده و این شرکت ها علاوه بر بهره مندی از حمایت مستمر سازمان منطقه آزاد انزلی می توانند در نمایشگاه های تخصصی داخلی و خارجی جهت عرضه محصولات تولیدی دانش بنیان خود نیز حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به فراهم سازی و تسهیل شرایط فعالیت صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر در منطقه آزاد انزلی اشاره و اضافه کرد: فعالیت این صندوق موجب تسریع در انجام امور اقتصادی و تقویت فعالیت واحد های تولیدی می شود .
مسرور تاکید کرد: یکی از اولویت های این سازمان حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف و جذب این شرکت ها و مشارکت دادن آن ها در طرح های صنعتی و غیر صنعتی است.
در ادامه این مراسم مدیر بازاریابی و پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی ملی نیز با اشاره به تفاهم صورت گرفته بین سازمان منطقه آزاد انزلی و این صندوق در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از برنامه های مهم این صندوق ایجاد صندوق های مشارکتی و خطر پذیر است و صندوق حمایتی VC در این منطقه با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی، به جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و افزایش تولید و صادرات محصولات دانش بنیان ایجاد می شود.
اسماعیل یاری افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی طرح های گسترده حمایتی خود را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته و انواع تسهیلات و حمایت های مالی از قبیل تسهیلات قرض الحسنه برای نمونه سازی محصولات ، تأمین سرمایه در گردش جهت توسعه فعالیت و بازاریابی، تأمین سرمایه ثابت جهت تامین خط تولید محصول، ارائه تسهیلات لیزینگ برای توسعه بازار و فروش محصولات دانش بنیان، تهیه ضمانت نامه های بانکی و تهیه دفتر کار از دیگر برنامه های حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی امید است.
در پایان این مراسم از امیرحسین ابراهیمی مخترع خمیر کاغذ از گیاه آزولا در حوزه زیست محیطی و میثم قربانی مخترع حوزه فناوری مهندسی پزشکی در زمینه تومورهای مغزی و نخاعی که موفق به کسب رتبه های برتر جهانی شده بودند، تجلیل شد.
مرکز شکوفایی شرکت های نوآور و دانش بنیان منطقه آزاد انزلی با زیر بنای بیش از 600 متر مربع در سه طبقه با امکان استقرار 25 شرکت و واحد فناور و دانش بنیان ایجاد شده و در این مرکز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز شرکت ها برای تحقیق و توسعه و طی فرآیند تجاری سازی محصولات فراهم شده و واحدهای این مرکز به صورت رایگان در اختیار شرکت هایی قرار می گیرند که طرح های پیشنهادیشان در شورای حمایت از ایده های نوآور و کارآفرین منطقه آزاد تایید شود.
درحال حاضر بیش از 40 شرکت فعال در زمینه های نوآوری و دانش بنیان در منطقه جذب شده که شرکت های نو پا در ابتدای فعالیت می توانند از امکانات مرکز ایجاد شده استفاده و پس از تکمیل فرآیند تجاری سازی نسبت به ایجاد مستقیم واحد های صنعتی و خدماتی اقدام کنند.
منطقه ازاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده:کبیری
7471/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان

دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان در اصفهان، ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و با شرکت شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه حمل و نقل در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل و نقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان با با همت معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل و نقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی از ۱۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد؛ کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل و نقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل و نقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد و ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ صبح الی ۱۸ بعد از شهر است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 748890

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها