Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:31:32 GMT

اتفاقات مثبتی در بودجه قرآنی کشور افتاده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۵۱۶۴

اتفاقات مثبتی در بودجه قرآنی کشور افتاده است

تهران- ایرنا- پژوهشگر امور قرآنی گفت: اتفاقات خوبی در بودجه سال 97 در حوزه فعالیت های قرآنی افتاده که به عنوان نمونه می توان به تقسیم حوزه های فعالیت ها در ادبیات منشور توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد.

محمدحسین فریدونی روز چهارشنبه با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 97 از سوی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا به جزئیاتی از بودجه فعالیت های قرآنی در این لایحه پرداخت و گفت: صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی از جداول ردیف های متفرقه به جدول اصلی بودجه دستگاه ها منتقل شده و صندوق مشارکت در نظام بودجه ریزی کشور که پشتیبان اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی است، به صورت رسمی به عنوان یک دستگاه شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تشکر از سازمان برنامه و بودجه و دولت تدبیر و امید افزود: برای اولین بار ادبیات منشور توسعه فرهنگ قرآنی در تقسیم حوزه های فعالیت های قرآنی و همچنین اسناد راهبردی اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سه حوزه آموزش، تبلیغ و ترویج و همچنین پژوهش و آموزش عالی به صورت رسمی در ردیف های بودجه وارد شده است.
این صاحبنظر مدیریت راهبردی امور قرآنی افزود: موضوع شوراهای هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی استان ها نیز در بودجه سال آینده به رسمیت شناخته شده که موجب تقویت جدی این شوراها و گسترش فعالیت های قرآنی در سطح کشور خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97 ردیف های جدید قرآنی برای فعالیت های قرآنی دستگاه ها اضافه شده که قبلا چنین ردیف هایی وجود نداشت و از جمله می توان به پژوهش ها و مطالعات قرآن و عترت و سلامت اشاره کرد که ردیف مستقلی برای این فعالیت ها درنظر گرفته شده است.
فریدونی افزود: یکی دیگر از اتفاق های خوب مربوط به اعتبارات قرآنی همه دستگاه هاست که البته با تفاوت هایی اضافه شده است؛ به ویژه اعتبارات قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از 26 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان افزایش یافته و عناوین ردیف های این اعتبار نیز غیر از یک مورد مربوط به تربیت مربی قرآن و عترت است که کاملا با وظایف این وزارتخانه یعنی تبلیغ و ترویج، منطبق است.
این کارشناس مدیریت راهبردی امور قرآنی همچنین درباره کاهش اعتبار اجرایی منشور توسعه فرهنگ قرآنی از 100 میلیون به 40 میلیون تومان گفت: با توجه به این که بودجه فعالیت های قرآنی از ردیف متفرقه به ردیف اصلی منتقل شده است نگرانی های عدم تخصیص سال قبل در این زمینه کمتر وجود دارد چون در سال های گذشته بودجه های 100 و 200 میلیارد تومانی که طبق قانون بودجه تعیین شده بود، به صورت کامل تخصیص پیدا نکرد.
فریدونی افزود: برای جبران این موضوع می توان در متن ماده واحده، یک بودجه بندی را پیشنهاد کرد تا درصدی از اعتبارات دستگاه ها یا سود شرکت های دولتی تخصیص پیدا کرده و به این ردیف اضافه شود؛ به ویژه این موضوع می تواند به عنوان بودجه اجرای طرح ملی حفظ قرآن در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال آینده روز یکشنبه، 19 آذرماه توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که در این لایحه مبلغ 40 میلیارد تومان به منظور تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد شده است.
البته بودجه امسال 100 میلیارد تومان بود و بودجه سال 95 نیز 200 میلیارد تومان مصوب شده بود که از مبلغ 200 میلیارد تومان بودجه سال 95 فقط 15 میلیارد تومان و از بودجه امسال نیز تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.
بر اساس لایحه بودجه پیشنهادی برای سال آینده، 40 میلیارد تومان برای برنامه حمایت از اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی همچون «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن»، «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی»، «حمایت ا ز اجرای سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی»، «راهبری اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی» و «حمایت از اجرای برنامه‌های قرآنی برنامه‌های مصوب شورای‌های هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در راستای اسناد سه‌گانه در استان‌ها» اختصاص یافته است.
فراهنگ**1003**1055
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شما نظر بدهید/ برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال، تصمیم مثبتی است یا خیر؟ چرا؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛با تصمیم هیئت مدیره باشگاه استقلال؛ علی خطیر از سمت مدیرعاملی این باشگاه برکنار و فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه انتخاب شد.

نظر شما کاربران محترم خبرآنلاین در خصوص این برکناری چیست؟ آیا این تصمیم را مثبت می‌دانید یا منفی؟

شما می توانید نظرات خودتان را برای ما به صورت کامنت،زیر همین مطلب بنویسید.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901913

دیگر خبرها

  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • شما نظر بدهید/ برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال، تصمیم مثبتی است یا خیر؟ چرا؟
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد