Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@11:02:46 GMT

استرالیا جاسوس استخدام می کند!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۸۳۳۶

استرالیا جاسوس استخدام می کند!

این ماموران مخفی می‌توانند از میان افرادی انتخاب شوند که بطور مثال به حرفۀ معلمی یا بازگانی مشغولند و یا در بخش ارائه خدمات به مشتریان کار می‌کنند.

برنامۀ استخدام نسل جدید جاسوس‌های استرالیایی روز دوشنبه راه‌اندازی شد. سازمان اطلاعات سری اعلام کرده است که از جیمز باندهای جدید خود برای خدمت در راستای منافع ملی این کشور استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان این شغل احتمالا با ارسال مدارک خود، با جالبترین مصاحبۀ شغلی مواجه خواهند شد. آژانس جاسوسی استرالیا اعلام کرده است که هوشمندی و قدرت درک بالا، احساس همدلی و همراهی بالا و هوش انسانی قابل توجه، از ویژگی‌هایی است که داشتن آنها برای کار در این حرفه ضروری است.

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا می‌گوید از آنجا که به دلایلی روشن بسیاری از استرالیایی‌ها دربارۀ سرویس اطلاعاتی مخفی استرالیا و فعالیتهای این مرکز آگاهی ندارند «استخدام افراد مناسب برای کار در موضوعات مرتبط با جاسوسی سخت است.»

ماموران سرویس اطلاعاتی مخفی استرالیا در سراسر جهان کار می‌کنند و به جمع آوری اطلاعاتی می‌پردازند که می‌تواند به حفاظت از امنیت و منافع ملی استرالیا و ارتقای سطح آن کمک کند.

انتطار می‌رود پروسۀ جذب جاسوس هفت ماه طول بکشد. این پروسه شامل مراحلی همچون تقاضای کتبی، آزمون کتبی، آزمایش‌های روانشناختی، ارزیابی‌های امنیتی و معاینات پزشکی می‌شود.

این آژانس هشدار داده است که متقاضیان نباید دربارۀ ثبت نامشان در این شغل، با کسی حتی با اعضای خانواده و دوستانشان صحبت کنند.

متقاضیان باید بتوانند نشان دهند که قادر به برقراری رابطه آسان با دیگران هستند، به جزئیات توجه دارند و در صورت لزوم این آمادگی را دارند تا در هر جای جهان زندگی کنند. آنها همچنین باید افرادی محتاط و همزمان توانا در جمع آوری اطلاعات از منابع انسانی باشند.

استرالیا تنها کشوری نیست که در زمینۀ استخدام جاسوس وارد عمل شده است. فرانسه نیز در سال جاری میلادی و با هدف افزایش سطح امنیت در این کشور تصمیم گرفته است تا نسل جدیدی از جاسوسان را جذب کرده و آموزش دهد.

قرار است تا سال 2019 میلادی 600 جاسوس جدید توسط اداره کل امنیت خارجی فرانسه استخدام شود.

با وجود پایان جنگ سرد و پایان عمر جهان دو قطبی، بر شمار جاسوسان خارجی در سطح بین‌الملل بطور قابل توجهی افزوده شده است؛ موضوعی که کارشناسان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» نیز به آن اذعان دارد.

در کنار کسب اطلاعات برای مبارزات ضدتروریسم، از دیگر کارکردهای این ماموران مخفی در عصر جدید جمع آوری گسترده اطلاعات اقتصادی و اینترنتی برای دولتها است.

علاوه بر ایالات متحده آمریکا، چین و روسیه از جمله کشورهایی هستند که در حال حاضر عملیات اطلاعاتی بسیار پیچیده‌ای را رهبری می‌کنند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین (سی‌ام‌جی)، «وو چیان» -سخنگوی وزارت دفاع چین- روز پنجشنبه 25 آوریل در یک نشست خبری گفت که گسترش پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا موسوم به آکوس به طور جدی بر صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه تأثیر منفی گذاشته است. چین قاطعانه با هرگونه اتحاد نظامی دوجانبه یا چندجانبه علیه خود و ایجاد رویارویی تفرقه‌انگیز مخالف است.

بیشتر بخوانید: هشدارهای بین‌المللی در مورد تبعات حمله به رفح/ چشم‌اندازی برای دستیابی به توافق وجود ندارد

بر اساس گزارش‌ها، ژاپن پیوستن خود به پیمان آکوس را رسما اعلام کرده و نخست وزیر کانادا نیز گفته که در واکنش به فعالیت‌های چین و روسیه در منطقه قطب شمال، کانادا در حال بررسی افزایش استقرار زیردریایی‌های خود و آغاز مذاکرات برای پیوستن به آکوس است.

وو چیان با اشاره به نگرانی جدی چین از این موضوع گفت: ما توسعه همکاری نظامی عادی بین کشورها را می‌پذیریم اما قاطعانه با هرگونه اتحاد نظامی دوجانبه یا چندجانبه علیه چین و ایجاد رویارویی تفرقه‌انگیز مخالف هستیم.

وی افزود: آسیا و اقیانوسیه صحنه بزرگی برای توسعه مسالمت آمیز است و نباید به عرصه بازی های ژئوپلیتیکی تبدیل شود. چین به عنوان یک شریک همکاری برای همه کشورها، برای هیچ کشوری چالش به شمار نمی‌رود. ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا با نادیده گرفتن نگرانی های کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی، پیام گسترش اعضای پیمان آکوس را منتشر می کنند که این اقدام به طور جدی بر صلح و ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه تأثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228441 برچسب‌ها کشور چین آمریکا ارتش استرالیا

دیگر خبرها

  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • جاسوس سابق موساد: اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد