Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@05:56:43 GMT

علت اصلی بیماری زوال عقل مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۹۶۵۲

علت اصلی بیماری زوال عقل مشخص شد

رکنا:مطالعات نشان می دهد بروز بیماری زوال عقل با بیماری هانتینگتون در ارتباط است.

طبق نتایج مطالعه جدید، علت اصلی که منجر به آسیب مغز و بیماری هانتینگتون می شود، تشکیل ترکیب سمی اوره است که توسط کبد ایجاد می شود. بیماری هانتینگتون یکی از هفت نوع اصلی زوال عقل (دمانس) مرتبط با افزایش سن است، درحالیکه زوال عقل به خودی خود متداول ترین نوع بیماری آلزایمر بوده و یک مشکل روانی مرتبط با افزایش سن است که با از بین رفتن حافظه و حالات روانی در حال نوسان شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق نتایج محققان دانشگاه منچستر انگلستان، میزان اوره در مغز قبل از شروع زوال عقل به اوج می رسد. این یافته می تواند به دانشمندان در تشخیص و حتی درمان این بیماری کمک کند.گارث کوپر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه نشان داد میزان بالا اوره مغز نقش اساسی در ابتلا به دمانس یا زوال عقل دارد.»

مطالعه قبلی کوپر نشان داده بود که اوره ارتباط مشابهی با آلزایمر دارد و بیانگر این موضوع است که تشکیل اوره سمی می تواند با تمام انواع زوال عقل مرتبط با افزایش سن ارتباط داشته باشد.

زوال عقل ناشی از نابودی پیشرونده و غیرقابل بازگشت سلول های عصبی و عملکرد مغز است که منجر به از بین رفتن حافظه و اختلالات شناختی شده و بر توانایی یادگیری تاثیر می گذارد. در حال حاضر هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد.

اوره و آمونیاک موجود در مغز محصول تجزیه متابولیکی پروتئین هستند.اگر اوره و آمونیاک در بدن تشکیل شود یعنی کلیه ها قادر به دفع آنها نبوده اند و در نتیجه علائم جدی ای می تواند ایجاد شود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟