Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه ساختار اداری کشور40 سال است که هیچ تحولی نداشته است، گفت:60 خدمت اداری کشور با هدف ایجاد تحول در این نظام، آماده ارایه بر زیرساخت تلفن همراه شروع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نصرالله جهانگرد» روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی «معماری سازمانی ایران» در دانشگاه شهید بهشتی افزود: اکنون دولت همراه در کشور راه اندازی شده اما شمار محدودی به خدمات آن از طریق تلفن همراه دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پس از بررسی های لازم، این60 خدمت قابل دسترسی برای همه کاربران تلفن همراه ارایه خواهد شد و مردم می توانند این خدمات را از طریق تلفن همراه دریافت کنند.
جهانگرد این اقدام را گام مهم برای ایجاد تغییر و تحول اساسی در ارایه خدمات دولتی پس از 40 سال ارزیابی کرد و گفت: کاهش کاغذبازی های اداری، افزایش بهره‌وری و رضایت مردمی مهمترین نتیجه این کار خواهد بود.
معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: تلاش برای طراحی معماری نوین سازمانی از سال 1380 کلید خورد و در دولت یازدهم، 6 سامانه بزرگ و اصلی برای آن طراحی شد.
جهانگرد از ایجاد درگاه ملی دولت هوشمند به عنوان یکی از این سامانه ها یاد کرد و گفت: اکنون یکهزار و 700 خدمت دولتی که تاکنون به صورت سیلویی عرضه می شد، دارای ساختار واحد شدند.
وی ادامه داد: بخش بزرگی از خدمات دولت احصاء و دارای شناسنامه شده اند و در درگاه دولت هوشمند، برای مردم قابل دسترسی هستند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه این خدمات در درگاه دولت هوشمند عرضه شد، افزود: البته تعداد کمی از آنها در همین درگاه قابلیت عرضه دارند و بقیه با مراجعه به سامانه اصلی ارایه خدمت می کنند.
وی با اشاره به آماده سازی سامانه یکپارچه صدور مجوزها در ماههای اخیر، گفت: دو هزار و 100 مجوز در طول تاریخ اداری ایران ایجاد شده است که 25 عدد آنها راکد بودند.
جهانگرد گفت: بقیه مجوزها احصا شده و در سامانه مذکور قرار گرفته اند.
وی سامانه دیگر را سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد معرفی کرد و افزود: مردم می توانند در این سامانه هر نوع اطلاعات دولتی که نیاز دارند را، دریافت کنند.
وی به راه اندازی کارپوشه ملی ایرانیان در آخرین روزهای کاری دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مردم هر مارکی که از دولت دریافت می کنند، از طریق این کارپوشه خواهد بود که برای همه آحاد کشور فعال خواهد شد. جهانگرد با بیان اینکه موضوع ایمیل ملی از دید خیلی ها موضوعیت نداشت، گفت: بر این اساس کار پوشه ملی راه اندازی شد تا مردم در مراجعه به هر دستگاهی نیاز به ارایه کپی نداشته باشند.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام : IRNAeco@
اقتصام **2078*1070** 6075
خبرنگار: محمد مهدی بهرامی ** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح جزئیات پرونده کلاهبرداری اظهار داشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده صدمیلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: کشف جسد مردی با دست‌وپا و دهان بسته در رودخانه

وی تصریح کرد: مجرمان با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می کرده در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمان افزود: ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت مخابرات ، سازمان حج و زیارت و ... با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه های اجتماعی با هیچکس تماس نمی گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمانها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه های اجتماعی دلیلی بر صحت و تائید منشاء این تماس ها نیست.
انتهای پیام/

کد خبر: 1229646 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات