Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@23:16:54 GMT

رد درآمد سازمان سنجش از کنکور

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۰۵۲۱

رد درآمد سازمان سنجش از کنکور

اجتماع > آموزش - وزیر علوم در واکنش به برخی اظهارات درخصوص ادامه برگزاری کنکور و حواشی آن مبنی بر اینکه سازمان سنجش مانع حذف کنکور است و گردش مالی ۸هزار میلیارد تومانی کنکور، گفت: برنامه حذف کنکور در دستور کار است، مباحث مطرح شده درخصوص گردش‌های مالی درخصوص کنکور سراسری به سازمان سنجش آموزش کشور ربطی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور غلامي ديروز در حاشيه مراسم قدرداني از دانش‌آموزان برگزيده پژوهشگر سراسر كشور در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهري درخصوص شائبه درآمد هنگفت شركت تعاوني خدمات آموزشي كاركنان سازمان سنجش اينگونه توضيح داد: نه، اينطور نيست، سازمان سنجش مجري قانون است و مجري برنامه‌هاي مصوب. وي افزود: برنامه حذف كنكور در دستور كار است، ضمن اينكه برنامه‌اي وجود دارد كه در آينده اين كنكور تبديل به روش جديدي از سنجش و گزينش دانشجو شود.

از انحلال سازمان سنجش تا درآمد كلان

اواخر آبان امسال رئيس مجلس با انتقاد از كنكور گفت: دانشگاه‌ها بايد خود بتوانند شخصيت‌هاي برتر علمي را انتخاب كنند و اين روند كنكور است كه به دانشگاه‌ها آسيب مي‌زند. علي لاريجاني با بيان اينكه زماني ما در مجلس تصويب كرديم كه كنكور برداشته شود توضيح داد: منتها سازوكار آن در وزارتخانه‌ها سامان پيدا نكرد، اما شايد اگر آقاي نهاونديان باني شود و سازمان سنجش را منحل كند، مشكل حل شود چرا كه تا آنها هستند مشكل حل نخواهد شد. فرهاد رهبر ، رئيس دانشگاه آزاد نيز 14آذر گفت: يك واسطه‌اي بين نظام آموزش و پرورش و آموزش عالي وجود دارد كه 8هزار ميليارد تومان گردش مالي داردكه نمي‌گذارد كنكور حذف شود.

تعاوني كاركنان سنجش مستقل است

پس از اظهارات رئيس مجلس مبني بر لزوم انحلال سازمان سنجش براي حل معضل كنكور و رئيس دانشگاه آزاد درخصوص درآمد 8هزار ميليارد توماني واسطه آموزش و پرورش و آموزش عالي، رئيس سازمان سنجش سكوت چند‌ساله خود را شكست و با بيان اينكه شخصا با حذف كنكور موافقم، گفت: شركت تعاوني كاركنان سازمان سنجش شركتي است با مجوز وزارت تعاون و كاملا مستقل عمل مي‌كند و من هيچ اختياري در اين تعاوني ندارم و سازمان سنجش نيز با آن همكاري ندارد.

ابراهيم خدايي با رد هرگونه ارتباط اين شركت با سازمان سنجش آموزش كشور به خبرنگار ايسنا گفت: تعاوني خدمات آموزشي كاركنان سازمان سنجش كنكورهاي آزمايشي و غيره برگزار مي‌كند. وي با تأييد تلويحي درآمد شركت تعاوني خدمات آموزشي كاركنان سازمان سنجش اظهار كرد: اگرچه درآمد مالي اندكي دارد اما در هر صورت فعاليت آنها كه از 20سال پيش مجوز خود را دريافت كردند، ارتباطي به سازمان سنجش ندارد؛ همچنان كه همه شركت‌ها و سازمان‌ها براي خود شركت تعاوني تعريف كرده‌اند.

در همین زمینه: سرانجام نامعلوم کنکور ورود موسسات کنکور به مدارس تخلف است واکنش سازمان سنجش به لو رفتن سوالات امتحانی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود