Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:30:59 GMT

چرا امام زمان (عج) از نظرها غایب شدند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۰۸۱۱

چرا امام زمان (عج) از نظرها غایب شدند؟

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه غیبت صغری از روز به امامت رسیدن امام زمان (عج) آغاز شد، گفت: امام زمان (عج) نماز را بر پدرشان خواندند و بعد از نظرها غایب شدند اما چرایی این غیبت چیزی است که ما باید بدانیم.

به گزارش خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق کفیل، معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آغاز امامت امام زمان (عج) همراه با اتفاقی بود که برای اولین بار در تاریخ امامت رخ داد، اظهار کرد: بطور طبیعی هر امامی که به امامت می رسید، یک بیعت حضوری با شیعیان صورت می گرفت اما آغاز امامت حضرت حجت(عج) با غیبت صغری همزمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) حتی پیش تر از این نیز از نظرها غایب بودند، تصریح کرد: دوران بارداری مادر ایشان نیز حتی از عمه امام حسن عسکری(ع) مخفی بود و تا 5 سال اول نیز امام غایب بودند و برخی از شیعیان به صورت موردی می توانستند ایشان را ببینند و گویی امام در 5 سال اول در خانه امام حسن عسکری(ع) حضور نداشتند زیرا اگر بودند افرادی مانند حکیمه خاتون می توانستند ایشان را همواره مشاهده کنند.

 

کفیل با بیان اینکه غیبت صغری از روز به امامت رسیدن امام زمان (عج) آغاز شد، گفت: امام زمان (عج) نماز را بر پدرشان خواندند و بعد از نظرها غایب شدند اما چرا غایب شدند؟

 

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به دلایل غایب شدن امام زمان (عج) افزود: سه حکمت برای غایب شدن ایشان نقل شده است، اولین دلیل را امام صادق (ع) می فرمایند: «یخاف القتل؛ از ترس کشته شدن» امام زمان (عج) نمی ترسد بلکه خدا می خواهد ایشان را نگه دارد و حفظ جان امام مهم است، خداوند می فرماید: من یازده امام را فرسادم و همگی به شهادت رسیدند، برکات زیادی داشتند اما من دغدغه حاکمیت داشتم.

 

وی ادامه داد: دومین دلیل را امام رضا (ع) می فرمایند: «لتُغَرْبَلُوا، عین تُغَربلوا؛ برای اینکه غربال شوید بعد از اینکه غربال شدید» یعنی اینکه ببینید چه افرادی در آخر کار باقی می مانند و در جایی دیگر می فرمایند برای امتحان شیعیان که در این روایت نمی فرمایند برای امتحان مسلمانان بلکه می فرمایند برای امتحان کردن شیعیان.

 

کفیل گفت: دلیل سوم را هم امام رضا(ع) می فرماید: «لِئَلاّ یکونَ لاِحدٍ فی عُنُقِهِ بَیعَةٌ؛ تا بیعت هیچ طاغوتی برگردنش نباشد».

 

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه این سه دلیل غیبت، سه دلیل نیامدن حضرت(ع) نیز است، افزود: امام زمان (عج)  هم اکنون نیز ظهور کنند، جانشان در امان نیست چنان که شیخ طوسی می فرماید: «مهمترین دلیل غیبت، حفظ جان امام است و تا جان ایشان ایمن نشود، ظهور نمی کنند.» یعنی ما هنوز محافظ جان ایشان نشده ایم.

 

وی با بیان اینکه امام زمان زمانی ظهور می کنند که بتوانند با طاغوت مقابله کنند، گفت: امام به کمک جامعه می تواند با طاغوت مقابله کند، امروز اگر مقام معظم رهبری از مرگ بر آمریکا و نداشتن رابطه با این کشور می فرمایند و یا امام خمینی (ره) می فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند، به پشتوانه مردم است، یعنی پشتوانه جامعه به حاکم قدرت می دهد که در مقابل ظلم بایستد و ندای عدالت جویی را بیان کند.

 

کفیل با اشاره به اینکه امام زمان (عج) زمانی که ظهور می کنند با هیچ ظاغوتی دست دوستی نمی دهند، افزود: طاغوت فقط آمریکا و اسرائیل نیست.

 

معاون بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اضافه کرد: سه دلیل غیبت به این نکته بر می گردد که امام یار نداشتند لذا غایب شدند، جامعه آمادگی حکومت دینی نداشت، غایب شدند، حال جامعه منتظر باید بسترسازی برای حاکمیت امام کند.

 

وی با اشاره به اینکه غیبت به معنای ندیده شدن نیست بلکه به معنای حاکمیت نکردن امام است، افزود: امام صادق(ع) را نیز بسیاری از مردم نمی دیدند و یا امام حسن عسکری(ع) نیز در سامرا تحت نظر بود و قابل مشاهده نبود بنابراین، غیبت در دیده نشدن خلاصه نمی شود زیرا از امامانی که دیده شدن، جامعه چه بهره ای برد؟

 

کفیل در پایان خاطرنشان کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) می فرمایند: «فَلَيْسَتْ تَصْلُحُ الرَّعِيَّةُ إِلَّا بِصَلَاحِ الْوُلاَةِ؛ مردم صالح نمی شوند مگر با صالح شدن مدیران» یعنی مدیریت باید دست متدینین باشد و حکومت باید در دست امام باشد بنابراین زمانی امام ظهور می کند که بتواند حکومت کند و چه زمانی می تواند حکومت کند، زمانی که یار داشته باشد و جامعه قابلیت حکومت امام را داشته باشد و ما باید برای این امر بسترسازی و زمینه سازی کنیم.

پایان پیام/376

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL

تیم ملی والیبال کوبا در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ برخی بازیکنان تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی کوبا در هفته‌های اول و دوم لیگ ملت‌های والیبال 2024 غایبان صحب نامی خواهد داشت که مسیر راهیابی به المپیک را برای این تیم سخت خواهد کرد.

هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست

آریل ساینس، رئیس فدراسیون والیبال کوبادر نشستی خبری اظهار داشت: سرمربی ما در لیگ ملت‌ها قادر به استفاده از همه بازیکنان خود نیست. خسوس هررا که در تیم پروجا بازی می‌کند، برای درمان مصدومیت زانو، تقاضای 2 هفته استراحت کرده است. الخاندرو گونسالس و میگل گوتیرس نیز در هفته‌های اول و دوم نمی‌توانند همراه تیم ملی کوبا باشند.

کوبا، هلند، ترکیه و ایران، تیم‌هایی هستند که برای راهیابی به المپیک 2024، همچنان کورسویی از امید در صورت کسب نتایج خارق‌العاده در لیگ ملت‌ها دارند.

تیم ملی ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها از ساعت 3:30 بامداد 6 خرداد 1403 در برزیل به مصاف کوبا می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقلال با چند غایب به مصاف تراکتور می‌رود؟
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • دو غایب بزرگ سپاهان در بازی حساس با پرسپولیس
  • قاتل پرسپولیس غایب در بازی برگشت؛ سپاهان این مهره را ندارد!
  • پرز به این دلیل در سن‌سباستین غایب بود (عکس)
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • تراژدی بنزما: غیبت‌های پرتعداد، حضورهای متوسط!‏
  • ناجی پرسپولیس در جام حذفی غایب بود