Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بر ضرورت افزایش سرانه ورزشی دانشجویان تا سقف یک و نیم متر تاکید کرد و گفت: اگرچه تلاش‌های زیادی از سوی دانشگاه‌ها برای افزایش سرانه فضای ورزشی صورت می‌گیرد، اما دانشگاه‌ها باید برای رسیدن به وضعیت استاندارد یعنی یک و نیم متر برای هر دانشجو تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در مراسم افتتاحیه طرح‌های دانشجویی و رفاهی دانشگاه امیرکبیر که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه صورت گرفت، گزارشی از روند گسترش کمی دانشگاه‌ها طی چند دهه اخیر ارائه کرد و افزود: دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد و تا سال 1353 یعنی ظرف 40 سال بعد 27 دانشگاه به مجموعه دانشگاه‌های کشور اضافه شد، اما از سال 53 تا سال 84 به مدت 38 سال 30 دانشگاه دیگر به دانشگاه‌های کشور اضافه شد، به طوری ‌که ما در همین سال 65 دانشگاه در کشور داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که هشت سال دولت گذشته، 50 دانشگاه به دانشگاه‌های کشور اضافه شد و مجموعه دانشگاه‌های کشور در این سال‌ها به چندین برابر افزایش یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 1384 دو میلیون و 389 دانشجو در کشور مشغول به تحصیل بودند که این وضعیت در سال 94 با افزایش دو برابری مواجه شد؛ یعنی به چهار میلیون و 800 دانشجو افزایش پیدا کرد. در واقع در سال 84 واحدهای دانشگاهی 916 واحد بود و در سال 92 تعداد واحدهای دانشگاهی به 2800 واحد افزایش یافت.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: متاسفانه افزایش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و دانشجو در کشور در دولت گذشته در حالی صورت گرفت که میزان امکانات آموزشی و دانشجویی افزایش نیافت و به نیازهای کشور نیز توجهی صورت نگرفت. بنابراین با توجه به اینکه پیمانه بودجه‌ای کشور و همچنین دانشگاه‌ها مشخص و در عین حال محدود هست، متاسفانه روند افزایشی موجب شد که بودجه دانشگاه‌های دیگر کم و به دانشگاه‌های تازه‌تاسیس اضافه شود.

دکتر صدیقی خاطرنشان کرد: در دولت قبل یعنی در برنامه پنجم توسعه ساخت خوابگاه‌ها از منابع دولتی متوقف شد و در نتیجه با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه شدیم و کمبودها و محدودیت‌های جدی در حوزه خدمات دانشجویی اتفاق افتاد.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: روند رشد بی‌رویه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دولت یازدهم توقف شد و سعی شد به جای گسترش کمی به کیفیت توجه شود و در کنار آن مشکلات این حوزه نیز کم کم برطرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر امکان ساخت خوابگاه از منابع دولتی به وجود آمد و در حال حاضر منابع فضاهای خوابگاهی رشد یافت. اگرچه برای دستیابی به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید دولت توجه ویژه‌ای به این حوزه صورت بدهد، اما امکاناتی در لایحه بودجه سال ۹۷ آمده است که دانشگاه‌ها و بخش خصوصی برای ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی  و متاهلین می‌توانند از تسهیلات بانک‌ها استفاده کنند که صندوق رفاه سود مربوط به تسهیلات بانک‌ها را پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: ورزش همگانی در دانشگاه‌های کشور با اقبال خوبی مواجه شده، به طوری که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود ۳۰ درصد دانشجویان به انجام ورزش‌های همگانی اقبال دارند.

وی عنوان کرد: با شورای گسترش آموزش عالی صحبت کردیم که تنها در صورت ضرورت، مجوز برای ظرفیت‌های جدید آموزشی در دانشگاه‌ها ارائه کنند تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به دانشجویان ارائه کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان بر ضرورت افزایش سرانه فضای ورزشی دانشجویی تا یک و نیم متر در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سرانه متوسط فضای ورزشی در دانشگاه امیرکبیر 85 سانتیمتر است که اگرچه این وضعیت نیز با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه ایجاد شده، اما دانشگاه‌ها باید سرانه خود را به حد استانداد یعنی یک و نیم متر برسانند.

دکتر صدیقی در پایان با اشاره به افزایش تنوع غذایی دانشگاه‌ها تا 35 نوع، گفت: خوشبختانه راه‌اندازی رستوران‌های مکمل در دانشگاه‌ها با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است و معتقد هستیم باید در کنار فضاهای دانشگاه‌ها تنوع غذایی برای دانشجویان فراهم شود و در حال حاضر تنوع غذایی در برخی از دانشگاه‌ها با راه‌اندازی این رستوران‌ها که یارانه دریافت می‌کنند، به 35 مورد رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت

رئیس دانشگاه شاهد گفت: حدود ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد در سال تحصیلی جاری جذب شدند.

چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به جذب اساتید جدید در این دانشگاه گفت: امسال حدود ۵۰ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه شاهد جذب شده و این تعداد برای سال تحصیلی آینده افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص نحوه جذب اساتید در این دانشگاه گفت: جذب اساتید در دانشگاه شاهد بر اساس آیین نامه جذب انجام می‌شود و مراحل جذب بر اساس قانون صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش یا شکایتی از اساتید از سوی دانشجویان صورت گرفته و چه برخوردی در این خصوص انجام شده گفت: از بین ۳۴۴ استادی که در دانشگاه شاهد تدریس می‌کنند، تنها شکایت از یک استاد از سوی دانشجویان داشتیم که این استاد را خودم شخصا خواستم و صبحت کردم که شروع آن هم یکی از دانشجویان بود که این استاد علیه حجاب در کلاس صحبت کرده بود که به این استاد خاطی گفته شد و تذکر لازم دادیم که تاکنون تکرار نشده است.

چلداوی اضافه کرد: شکایت از اساتید در دانشگاه شاهد بسیار معدود است و اگر موردی هم اتفاق بیفتد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور